Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 20.04 lts ja Evolution yllätti (RATKAISTU)  (Luettu 973 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Koneessan Lenovo Kubuntu 20.04 lts. Siinä on kaikki ohjelmat toimineet pitkän aikaa erinomaisesti. Minulla on kaksi postiohjelmaa: Thunderbird ja Evolution. Jälkimmäistä olen käyttänyt eniten, koska olen myös pitänyt sen kalenteriominaisuuksista. Kokeilin paria yleisteemaa ja yllättäen Evolution ei suostunut enää näyttämään postia muuten kuin gmailissa.
En ymmärrä, missä vika. Ei kai teeman vaihtamisen pitäisi vaikuttaa postiohjlman asetuksiin ja sisältöön? Koitan vielä palautttaa vanhan teeman, josko se auttaisi.

Käynnistin koneen uudelleen, mutta Evolutionia ei enää löytynyt ohjelmistani. Menin Discoveryyn ja siellä se oli.Yritin käynnistää sen sieltä, mutta mitään ei tapahtunut.
Thunderbird kyllä toimii normaalisti. Minulla on siiis kaksi postiohjelmaa, mutta yleensä olen käyttänyt Evolutionia. Mikä tuollaisen voisi aiheutttaa. Onko koneeseeni mahdollisesti päässyt virus?
« Viimeksi muokattu: 10.01.22 - klo:13.02 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Kubuntu 20.04 lts ja Evolution yllätti
« Vastaus #1 : 09.01.22 - klo:11.07 »
Käynnistyykö päätteen kautta:

Koodia: [Valitse]
evolution
Onko sovellus asennettuna:

Koodia: [Valitse]
dpkg -l | grep evolution
Asenna uudelleen, jos ei ole:

Koodia: [Valitse]
sudo apt install evolution

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Kubuntu 20.04 lts ja Evolution yllätti
« Vastaus #2 : 09.01.22 - klo:13.07 »
Hei. Avasin päätteen ja kirjoitin evolution, kuten neuvoit. Ohjelma aukesi ja toimi normaalisti. Suljin sen, klikkasin yläpalkkiin asentamaani käynnistyskuvaketta. Ohjelma toimi edelleen normaalisti ja postit näkyivät. Grep komentoa en enää käyttänyt.
Ohjelma siiis toimii nyt, mutta en edelleenkään ymmärrä, mitä siinä oli tapahtunut.