Asensin Skypen ja se meni normaalisti. Skype toimii, mutta sekoittaa näytön. Näyttö menee usein sekaisin eri tavoin. Yhteistä on, että ikkunat sekoilevat milloin mitenkin. Kyllä ne jonkin aikaa toimivat kuten pitääkin, mutta koskaan ei tiedä, mikä tuo seuraavan yllätyksen. Kun ehdin, asennan käyttöjärjestelmän uudelleen Windowsin rinnalle. Ubuntu vai Kubuntu, en ole vielä päättänyt. Olen niin kauan käyttänyt Ubuntu-pohjaisia jakeluja, että suljen muut pois, vaikka niitä voisi olla hyviäkin.
Olen monesti miettinyt, olisiko Debian minulle liian vaikea käyttöjärjestelmä. Monet sanovat sen olevan vakain ja jotkut ovat suositelleet sitä minulle. Kubuntu on pienemmässä läppärissäni tosin toiminut ilman minkäänlaisia suurempia ongelmia. Jos siirtyisin Debianiin, joutuisiko siinä opettelemaan paljon uusia asioita? Nm on varsinkin, kuten jotkut muutkin, joiden nimimerkkejä en ulkoa muista, seurannut ongelmiani. En siis merkitse ongelmaa vielä ratkaistuksi, vaikka kysymykseni ei enää suoraan vastaa alkuperäistä aihetta. Jos se on väärin, niin kertokaa. Aloitan silloin uuden aiheen.