Kirjoittaja Aihe: Linux Mintin 20.2 netti pulma  (Luettu 2736 kertaa)

pertti68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Linux Mintin 20.2 netti pulma
« : 28.08.21 - klo:11.46 »
Olen asentanut Linux Mintin 20.2 niin sanottuna puhtaana asennuksena. Järjestelmä toimii hyvin ,paitsi nettiyhteyksissä on ongelmia. Eli kun käynnistän koneen,  nettimanageri sanoo, että yhteys on muodostettu. Mutta kun avaan selaimen, saan seuraavan ilmoituksen:

Koodia: [Valitse]
Tarkista välityspalvelimen,palomuurin ja nimipalvelimen määritykset

DNS_PRO_FINISHEE. BAD.GONFIG

Minulla on nyt  asennettuna kaksi yhteyttä, kiinteä yhteys1 ja kiinteä yhteys2. Molemmat ovat samanlaisin määrityksin eli en ole itse tehnyt mitään määrityksiä.
Kun vaihdan toiseen yhteyteen sitä toimimattomasta alkaa netti taas toimia normaalisti. Mutta kun käynnistän koneen uudelleen, on sama taas edessä, täytyy vaihtaa toiseen yhteyteen.
Käytössä on DNA talonetti ja se toimi aivan moitteetta kun minulla oli käytössä Mintin versio 20.0.


startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Linux Mintin 20.2 netti pulma
« Vastaus #1 : 28.08.21 - klo:14.45 »
Sinulla on siinä koneessa ilmeisesti kaksi verkkokorttia?

Ota siitä toimattomasta tuo täppä pois ja laita se siihen toiseen, niin pitäisi toimia, tai vaihda verkkokaapeli toiseen liittimeen.


pertti68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Linux Mintin 20.2 netti pulma
« Vastaus #2 : 28.08.21 - klo:17.44 »
Hei, konessa on vain yksi verkkokortti eli se ei voi olla selitys. Unohdin mainita, että olen kokellut niin Fiefoxin kun kun Google Chormen kautta. Olen myös joskun katsonut ohjelmistolähteita, peilpalvelimia,pääpalvelin ja pohjapavelin ovat molemat toimivia. Muutaman kerran molemmissa on ollut tieto, että kaikki ovat tavoittamattomissa.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Linux Mintin 20.2 netti pulma
« Vastaus #3 : 28.08.21 - klo:23.14 »


Jos klikkaat tuota laite valikkoa, niin näyttääkö se kaksi eri MAC osoitetta? Jos näyttää, niin siinä on kaksi eri verkkokorttia.

pertti68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Linux Mintin 20.2 netti pulma
« Vastaus #4 : 29.08.21 - klo:10.56 »
Minulla on tämä tieto kun avaan tuon alasvetovalkon:
Koodia: [Valitse]
enp2s0 (D4:85:64:0A:1C:8F)Ei muuta, mutta se ei ole ollut tallenettuna eli tuo laite kohta on ollut tyhjä
Alkuun kun tämä vika ilmeni minä poistin nettiyhteyden ja loin sitten uuden, silläkin tavalla sain netin toimimaan. Nyt taas kun avasin  Chromen aamulla ei eilen toiminut yhteys kaksi toiminut mutta kun vaihdoin yhteys ykköseen, netti taas toimi. Tämä on todella outo tapaus enkä ymmärä kylla mistä tämä voisi johtua.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Linux Mintin 20.2 netti pulma
« Vastaus #5 : 29.08.21 - klo:12.20 »
Poista se toimimaton yhteys kokonaan, niin silloin se ei siihen yritä yhdistää.