Kirjoittaja Aihe: Gnomen kalenteri ei synkronoi luotettavasti Googlen kalenteriani (RATKAISTU)  (Luettu 1054 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Gnomen kalenteri (kuvake 28) ei synkronoi luotettavasti Googlen kalenteriani. Nyt minun täytyy käynnistää Chrome ja käyttää sen kautta kalenteriani. Googlen oma kalenteri synkronoi kyllä puhelimeni kalenterin kanssa, mutta jos laitan tähän Gnomen kalenteriin merkinnän, se ei näy googlen kalenterissa eikä myöskään puhelimessa. Onko kysymys vain jostain asetuksesta, vai olisiko Ubuntjlla joku appi joka synkronoisi Googlen kalenteri kanssa? Jaan merkintäni vaimoni Googlen kalengterin kanssa ja hän tekee samoin. Se on meille kätevää, koska näemme silloin toistemme menot.

Periaatteessa kalenterisovellus voisi olla mikä tahansa, jossa jako toimii. Thunderbird eikä mielestäni Evolutionkaan tee merkintöjä, jotka näkyisivät puhelimissa. Olen päätynyt Googlen kalenteriin vain, koska kaikki järjestelmät Windows mukaan lukien ymmärtävät sitä. Jo olisi olemassa joku toinen ja parempi vaihtoehto, kuulisin siitä mielelläni.
« Viimeksi muokattu: 06.09.21 - klo:13.15 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Itse käytän Googlen kalenteria suosiolla selaimella ja puhelimessa Googlen sovelluksella. Työpöytien ja sovellusten epäviralliset integraatiot ovat yleensä bugisia ja rikkoutuvat herkästi, jos palveluun tehdään muutoksia.

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 751
    • Profiili
Thunderbirdin kalenteri on synkannut aika luotettavasti googlen kalenterin kanssa. Kannattaa ainakin kokeilla.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Nm:n ohje lienee turvallisin ja olenkin käyttänyt sitä huomattuani, että gnomen appi ei synkronoi oikein. Thunderbirdin kalenteri ei näytä minulla mitään, mutta se johtunee siitä, että se ei näytä googlen kalenteria. Minun pitäisi selailla vanhoja keskusteluja, että osaisin laittaa sen takaisin. Luovuin siitä aikoinani, koska se ei ollut mielestäni luotettava. Kontactissa muistaakseni synkka Googlen kalenterin kanssa toimi ainakin kalenteritapahtumien osalta.

Minulle on aivan sama, mitä kalenteria käytän koneessani, jos se vain synkronoi luotettavasti Googlen kalenterin kanssa. Tai jos Ubuntulla on oma kalenteriohjelma, joka synkronoi luotettavasti kalenterin Android-puhelimen ja Kubuntun sekä Ubuntun välillä eri koneissa. Sen pitäisi pystyä myös synkronoimaan vaimoni Googlen kalenterin kanssa. Nyt ne ovat synkronissa, jos käytän selainta. Appi olisi käytännöllisempi, mutta luotettavuus tietenkin ratkaisee.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Otin käyttööni Evolutionin ja sekä sähköposti että kalenteri tuntuvat toimivan hyvin niin Ubuntussa kuin myös Kubuntussa. Merkitsen aiheen ratkaistuksi