Kirjoittaja Aihe: Toimisiko gmail paremmin Evolutionissa tai Kmailissa?  (Luettu 1062 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Gmail toimii välillä, mutta on erittäin oikukas. Nyt en saa sitä toimimaan Kubuntun Thunderbirdissä eikä se toimi kunnolla myöskään Ubuntun Thunderbirdissä. Molemmat käyttöjärjestelmät  ovat 20.04 lts versioita. Toimisiko gmail paremmin Evolutionissa tai Kmailissa?

Olen käyttänyt toistaiseksi Thunderbirdiä, niin minun ei ole tarvinnut muistella ja opetella Evolutionin ja Kmailin käyttöä. Muut sähköpostitilit kuin gmailin toimivat siinä hyvin. Olen muistavinani, että Thunderbirdissäkin saa tekemällä joitakin tempppuja gmaiilin toimimaan, mutta en enää muista, miten ne tehtiin enkä myöskään ole varma toimisivatko ne enää.

Nyt käytän gmailia vain Googlen kautta. Onhan sillä oma postiohjelmansa. Olisi vain paljon selkeämpää, jos kaikki s-postitilit olisivat samassa ohjelmassa.

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Vs: Toimisiko gmail paremmin Evolutionissa tai Kmailissa?
« Vastaus #1 : 21.09.21 - klo:16.03 »
Thunderbird 78.13. 0 ( 64bit) toimii loistavasti minulla gmail:ssa, Ubuntu 20.04.2 LTS ( Focal ) .

Löytyiskö seuraavalta sivulta vastauksia: How to get the latest Mozilla Thunderbird for Linux

https://www.youtube.com/results?search_query=problems+with+thunderbird+in+ubuntu

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Toimisiko gmail paremmin Evolutionissa tai Kmailissa?
« Vastaus #2 : 24.09.21 - klo:20.16 »
Heti alkuun on pakko sanoa, että en ole käyttänyt pitkään aikaan Thunderbirdiä. Mutta aiemmin pidin juuri gmail tiliä siinä ja en kyllä silloin törmännyt ongelmiin. Tosin jossain vaiheessa oli jokin juttu gmailin tunnistautumisessa, että se vaikeutti ns. kolmannen osapuolen softien käyttöä varsin merkittävästi. En kyllä saa päähäni, että mikä ominaisuus oli kyseessä.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Toimisiko gmail paremmin Evolutionissa tai Kmailissa?
« Vastaus #3 : 24.09.21 - klo:20.57 »
Heti alkuun on pakko sanoa, että en ole käyttänyt pitkään aikaan Thunderbirdiä. Mutta aiemmin pidin juuri gmail tiliä siinä ja en kyllä silloin törmännyt ongelmiin. Tosin jossain vaiheessa oli jokin juttu gmailin tunnistautumisessa, että se vaikeutti ns. kolmannen osapuolen softien käyttöä varsin merkittävästi. En kyllä saa päähäni, että mikä ominaisuus oli kyseessä.

Kyse on kaksivaiheisen autentikoinnin tyrkyttämisestä. Pitää joko ilmoittaa Google-asetuksissa että ei nyt kuitenkaan oteta sitä käyttöön tällä tilillä TB:n kanssa tai sitten pitää tehdä asetukset joilla kaksivaiheinen autentikointi onnistuu TB:n kanssa.