Kirjoittaja Aihe: Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä?  (Luettu 2258 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä?
« : 27.07.21 - klo:10.49 »
Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä? Minun suurin ongelmani on, että rakennettuani sivun, se ei tallennu. Automaattinen tallennus on harmaana eikä "päivitä" klikkaamisella ole mitään vaikutusta. Olen kyllä ennen aika kauan sitten tallentanut sivuja ja ne löytyvät osoitteesta jotaarkka.tarulinna.fi. Sivustoni tosin jäi keskeneräiseksi muiden kiireideni takia.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä?
« Vastaus #1 : 27.07.21 - klo:23.59 »
Toimiiko sivusto Wordpressin oletusteemalla (Twenty-alkuiset teemat) paremmin?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä?
« Vastaus #2 : 29.07.21 - klo:15.26 »
Haluaisin käyttää samaa teemaa, mikä minulla on sivustolla jotaarkka.tarulinna.fi. En tarvitse minkäänlaisia kauppaan liittyviä sovelluksia, koska sen tarkoitus on olla pelkästään informatiivinen.
Nykyään sivut rakenetaan ilmeisesti postauseditorilla kautta (artikkelit) ja nehän ovat käsittääkseni nykyään jo sivuja. Jostain syystä en kuienkaan saa uusia sivuja näkymään enkä edes tallennettua niitä. Sivustolla jotaarkka.tarulinna.fi on jo sivu "Joutsenlauluni" . En kuitenkaan kykene editoimaan sitä enkä korvaamaan sitä uudella sisällöllä tai sivulla. Minulla olisi paljon materiaalia kyseiseen kohteeseen, mutta en ole saanut lisättyä edes yksinkertaista sivua.
Käyttin ennen luultavasti classic editoria, nyt katselin "content block" editoria (Gutenberg editor) eikä se tuntunut mitenkään vaikealta käyttää, Kuitenkin kun yritän tallentaa sivun se katoaa, tosin ohjelma varottaa jo sitä ennen. Siksi suurin ongelmani on, MITEN SAAN TALLENNETTUA SIVUNI?
Sori tautologia, mutta olen käyttänyt sitä tarkoituksella, jotta ongelmani olisi paremmin ymmärrettävissä.

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 722
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Vs: Osaisiko joku neuvoa Wordpressin käytöstä?
« Vastaus #3 : 31.07.21 - klo:16.50 »
Onhan sinulla varmasti editointi ja muokkausoikeudet tuohon "Joutsenlauluni" -sivuun?

Blogiartikkelit eivät välttämättä ole sivuja samalla tavalla, mitä esimerkiksi WordPressissä voi luoda esimerkiksi jonkin staattisen sivun, WordPress siinä hallintapaneelissahan on se "sivut", ja "artikkelit" omissa alavalikoissaankin.

Pystytköhän esikastelu -painikkeen kautta näetkö mitään? Lisäksi jos julkaisuajankohta-lomakekentissä on jokin tulevaisuudessa oleva aika, ja painat ainoastaan "julkaise", niin sittenhän sivua ei järjestelmä julkaise ennen kuin se on määritelty julkaistavaksi. Tosin tuo kuulostaa ihmeeltä, jos painat "Julkaise nyt", niin miksei se julkaisu toimi.
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)