Kirjoittaja Aihe: Dropbox ongelmia verkon suhteen  (Luettu 739 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Dropbox ongelmia verkon suhteen
« : 10.05.21 - klo:21.56 »
Olen periaatteessa käyttänyt dropboxia monta vuotta, tekisi mielia sanoa monta vuosikymmentä. En kuitenkaan muista enää, koska oli ensimmäinen kerta. Jossain vaiheessa drobox asetti rajoitteen koneiden määrälle. Koska koneissani oli yleensä double-bootina sekä linux että windows, ei käyttö enää rajoitusten jälkeen toiminut kunnolla. Yritin keskittää kolmeen  koneeseen, mutta Windowsin takia dropbos laski, että koneita oli neljä tai useampi. Sen jälkeen en enää pitkiin aikoihin käyttänyt sitä, mutta tilit säilyivät, koska en tiedä, miten ne olisi pitänyt oikeaoppisesti poistaa.

Nyt minulla on verkossa joitakin tiedostoja dropboxista, mutta en tiedä mikä kone tai osio on ne sinne lähettänyt. Kyseiset tiedostot eivät ole minulle kovin tärkeitä, mutta Kubuntun dropboxiin ole viime aikoina tehnyt joitakin tärkeitä varmuuskopioita. Verkosta en ole niitä löytänyt, joten en ole varma, yhdistääkö Kubuntun dropbox edes verkkoon dropboxia.

Osaisiko joku neuvoa, miten saisin kyseisen sotkun selvitettyä? Voin hyvin poistaa vaikka kaikki siellä olevat tiedostot. Jos saan dropboxin toimimaan sekä Ubuntussa että Kubuntussa ja siirtämään tiedostoja verkon kautta koneiden välillä olisin tyytyväinen. Molemmissa koneissani on versiot 20.04.

Lisäksi minulla on dropbox vanhassa pöytäkoneessani ja yhdessä läppärissä. Jos minun pitää rajoittaa koneet, niin voin poistaa ne. En kuitenkaan tiedä, miten ne saisi poistettua verkosta.

Toivottavasti joku osaisi auttaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Dropbox ongelmia verkon suhteen
« Vastaus #1 : 10.05.21 - klo:22.24 »
Kirjaa ulos kaikki laitteet Dropboxin web-käyttöliittymän kautta: https://help.dropbox.com/accounts-billing/settings-sign-in/device-list-remote-sign-out

Kirjaudu sitten takaisin niissä järjestelmissä, joissa haluat käyttää Dropboxia.


Kubuntun dropboxiin ole viime aikoina tehnyt joitakin tärkeitä varmuuskopioita. Verkosta en ole niitä löytänyt, joten en ole varma, yhdistääkö Kubuntun dropbox edes verkkoon dropboxia.

Tiedostot eivät ole varmuuskopioituneet, jos ne eivät näy Dropboxin web-käyttöliittymässä selaimen kautta katsottuna. Varmista, että tiedostot siirtyvät sitten, kun kirjaudut Kubuntussa takaisin Dropboxiin.