Kirjoittaja Aihe: Edgen asennusohjetta vailla.  (Luettu 3989 kertaa)

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Edgen asennusohjetta vailla.
« Vastaus #20 : 12.05.21 - klo:01.08 »
Itse en käytä Edgea ja en asenna omille koneilleni koska en tarvitse sitä. Vaikka se olisi huippunopea mitä ei ole tässä ketjussa mitenkään perusteltu.
No ihan samanlaatuiset perustelut tuli sinultakin. Ei lähteitä, spekulointia...

Lainaus käyttäjältä: AimoE
Testasit siis vain Windowsilla? Tulos voi olla erilainen Linuxilla.
Jep. Kuten mainitsin, niin en ole tiennyt, että tuo on jo Linuxille saatavilla. Voi toki olla mahdollista, pitänee kokeilla jossain välissä.

Lainaus käyttäjältä: startx"
Mikrosoftin rakkaus avoimeen koodiin on todellakin loppupelissä vain sitä, että yrittävät ajaa oikeasti avoimet ohjelmat pois markkinoilta, jolloin jäljelle jää vain kaupallisten tahojen vastineet ja sitten onkin hyvä alkaa rahastamaan, kun kilpailu on tapettu.
Jos noin ajattelee, niin mites tuo Brave selain on parempi? Yritys jolla on vain ja ainoastaan nettiselain tuotteena ja sillä pitää yrittää pyörittää voittoa tuottavaa firmaa? Ruusuiset puheet käyttäjän yksityisyyden suojelemisesta. Silti kertovat itse mm. tämän
Brave Software's financial foundation rests on something completely different: Its share of ad revenue. Unlike other browsers, which only display websites in an ecosystem where those sites are earning ad revenue, Brave has inserted itself into the money stream. Brave is the entity earning revenue from ads, even though the user views the same site as, for example, Edge, which earns nothing.

Tehdään rahaa mainoksilla, mutta käyttäjäyksityisyys on kaikki kaikessa? Uskoo ken tahtoo. Itse käytän "perinteisempiä" ratkaisuja ja blokkaan Pi-Holella tietyt pois. En kuitenkaan kaikkea, koska mainostus on monen palvelun perusta.
Ai niin ja tämä kertoo minusta tarpeeksi Brave firman moraalista. Varmasti oli vahinko  ;D
https://cryptoslate.com/brave-browser-faces-heat-from-users-amidst-referral-link-autofill-scandal/

Eihän nuo vahingoksi tuota väittäneetkään tuossa jutussa. Enemmän minä Braven ja Dissenterin yksityisyyden suojaan luotan, kuin minkään ison softajätin.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Edgen asennusohjetta vailla.
« Vastaus #21 : 12.05.21 - klo:07.22 »
...
Eihän nuo vahingoksi tuota väittäneetkään tuossa jutussa. Enemmän minä Braven ja Dissenterin yksityisyyden suojaan luotan, kuin minkään ison softajätin.

Ja hyvä noin.

Muuan arvostamani yksilö on sanonut että "järki on vain ruuanhankintaväline, ei sitä pidä päästää tärkeiden asioiden kimppuun" :)

Vaikea kuvitella että nousisi esiin jotain uutta siinä määrin että ottaisin jotain M$:n tuotetta käyttöön. Jopa tähän asti parhaalle M$-tuotteelle (hiiri) on löytynyt kelvollinen korvike.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Edgen asennusohjetta vailla.
« Vastaus #22 : 12.05.21 - klo:10.51 »
Itselle kriteeri selaimen käytölle on, että siihen saa hyvän mainosblokkerin :D En voisi kuvitellakaan mainoksia vilkuttavaa selainta omaan käyttöön.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.