näyttöni heikoista säätömahdollisuuksista johtuen tarvitsen suljetun ajurin voidakseni säätää gammaa jne. näytönohjaimen päästä, ja nouveauta käyttäessä se ei ole mahdollista.
Gammasäätö xrandrilla (R:G:B osaväreittäin)
xrandr --output HDMI-1 --gamma 1.1:1.0:0.8
Kirkkaus (kerroin gammalle):
xrandr --output HDMI-1 --brightness 1.3
Tarkista ulostulon nimi xrandrin listauksesta ajamalla se ilman valitsimia:
xrandrWaylandissa säädön toteutus riippuu kompositoijasta. GNOME-työpöydällä voi kokeilla tätä:
https://github.com/zb3/gnome-gamma-tool