Kirjoittaja Aihe: Evolution ja kaksi Googlen kalenteria (RATKAISTU)  (Luettu 987 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kun asensin Evolutionin ja katsoin kalenteria, totesin ilokseni, että merkintäni googlekalenterissa näkyivät siinä. Sen sijaan vaimoni googlekalenterin merkinnät eivät näkyneet. Miten saisin lisättyä vaimoni kalenterin, jonka tunnus on hänen googlesähköposti kuten minunkin. En kuitenkaan haluaisi hänen sähköpostiaan minun Evolutioniin. Asetuksissa näkyy (Kalenterit/Tällä tietokoneella/vaimoni Googlen sähköpostiosoite ja tyyppi local) Vaimoni sähköpostiosoitteen alla on "henkilökohtainen ja tyyppi local". olettaisin sen tarkoittavan minua.

Tietäisikö joku, miten saisin vaimoni kalenterin näkymään? Me olemme jo vuosia jakaneet kalenterimme, mikä on helpottanut monta asiaa. Googlessa vaimoni merkinnät näkyvät minulle kaleterissani, koska olemme jakaneet kalenterimme.
« Viimeksi muokattu: 15.03.21 - klo:20.58 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Evolution ja kaksi Googlen kalenteria
« Vastaus #1 : 09.03.21 - klo:11.42 »
Ilmeisesti kukaan ei tiedä, miten saisi toisen google-kalenterin näkymään omassa googlekalenterissa Ubuntun Evolution ohjelmassa. Googlen kalenteriohjelmassa internetselaimella näkyy myös toinen kalenteri, joka on vaimoni google-kalenteri. Muistan aikoinani Kontactin ja Korganizerin kanssa olleen sama ongelma, muta se ratkaistiin. Olikohan se Super Oscar, joka oli vannoutunut kde-käyttäjä, ainakin minun mielestäni. En enää muista itsekään ratkaisua, joka oli tietysti aika yksinkertainen, mutta tarkka.

 Minulla siis näkyy Evolutionin kalenteriohjelmassa hyvin oma Googlen kalenterini, mutta ei vaimoni, vaikka se näkyy selaimessa olevassa. Pienemmässä läppärissäni, jossa on Kubuntu 20.04 kalenteri on Korganizerissa, mutta vaimoni kalenteri ei näy siinäkään, sillä asensin siihen Kubuntun saoihin aikolihin kuin tähän Ubuntun. Yritin hakea vanhoja neuvoja, muta en löytänyt. Jos nyt joku kuitenkin sattuisi tietämään tähän ratkaisun, se olisi hienoa. Joka tapauksessa kalenterit näkyvät meidän polempien androidpuhelimissa ja internetselaimissa.

Odotan vielä viikon verran ja jos ratkaisua ei löydy, tyydyn nykyiseen tilanteeseen.

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Evolution ja kaksi Googlen kalenteria
« Vastaus #2 : 10.03.21 - klo:19.14 »
https://blog.desdelinux.net/en/how-to-sync-your-google-calendars-with-evolution/

Tuo ainakin sattui haulla silmään. En pääse itse testaamaan kun on vain yksi kalenteri.

t. Thinkit
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Evolution ja kaksi Googlen kalenteria
« Vastaus #3 : 15.03.21 - klo:20.58 »
Kiitos linkistä! Nyt kalenteri toimii oikein Evolutionissa.