Jos olet saanut positiivisen kuvan (
) ja käyttänyt sitä värinpoimintaa poistaaksesi oranssin maskin, jatka Color-välilehdellä oikean värisävyn säätöä. Tässä värilämpötila ja tint ovat tärkeimmät säätimet. Vibrancella voi lisätä tai vähentää värikylläisyyttä hienovaraisesti. (huom! siinäkin virtanappi)
Exposure-välilehdellä säädetään sitten kuvan valoisuus ja kontrasti, myös värikylläisyys rajummin Saturation-säätimellä.
Detail-välilehdellä terävöitys ja kohinan poisto.
Therapeessa on lisäksi suuri määrä erilaisia, eri periaattein toimivia kuvansäätötyökaluja, aloittelijalle onneksi ne ovat oletuksena pois päältä.
Olen viime aikoina aktiivisesti opetellut RT:n käyttöä digikuvieni avaamiseen. Alkukankeuksien jälkeen tulokset alkavat olla oikein hyviä, ja olen löytänyt siitä oivallisia työkaluja. Aiemmin en ole kameraskannattuja värinegoja käsitellyt, mutta kun nostit kysymyksen, sain syyn kokeilla. Koekaniineina minulla oli pari 60-vuotiasta negatiivia. Onneksi ei sentää auringonlaskuja vaan ihan keskipäivän otoksia. Niistä on helpompi löytää jokin neutraalin sävyinen kohta tukipisteeksi. Sain mielestäni hyviä tuloksia vähällä työllä.