Kirjoittaja Aihe: En pysty enää kirjoittamaan Windows-levylle, jossa säilytän tiedostojani(RATKAIS  (Luettu 823 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
En pysty enää kirjoittamaan Windows-levylle, jossa säilytän tiedostojani. Järjestelmä ilmoittaa vain, että minulla on ainoastaan lukuoikeus. Muistan joskun aikaisemminkin törmänneeni vastaavanlaiseen tilanteeseen, mutta en muista, miten sen sai ratkaistua. Mielestäni nm auttoi siinä. Jos joku muistaa, mitä pitää tehdä, olisin kiitollinen avusta.
Minulla on doubleboot ja olen käyttänyt sitä eri koneissa Windowsin kanssa varmaan parikymmentä vuotta.

Koneeni on HP Omen iso läppäri, muistia 32 Gt. Windows on ssd-levyllä ja toinen sisäinen levy on normaali.
« Viimeksi muokattu: 16.02.21 - klo:12.33 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Löysin vanhan ratkaisun. Jos joku kokee saman ongelman, niin mene Windowsissa asennuksiin ja sieltä virranhallintaasetuksiin. Valitse ei käytettävissä olevat asetukset ja ota "nopea käynnistys" pois. Sen jälkeen voit mennä takaisin Ubuntuun tai Kubuntuun ja voit jälleen kirjoittaa ntfs osiolle.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Löysin vanhan ratkaisun. Jos joku kokee saman ongelman, niin mene Windowsissa asennuksiin ja sieltä virranhallintaasetuksiin. Valitse ei käytettävissä olevat asetukset ja ota "nopea käynnistys" pois. Sen jälkeen voit mennä takaisin Ubuntuun tai Kubuntuun ja voit jälleen kirjoittaa ntfs osiolle.

OK, eli suomeksi sanottuna kone pitää oikeasti sammuttaa Windowsissa ennen kuin käyttää sitä Ubuntussa.