Kirjoittaja Aihe: Nyt olen kyllä yllättynyt, rehellistä asiakaspalvelua....  (Luettu 1023 kertaa)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Itsellä on ollut riesana nyt hyvän tovin 4g:n jumiminen omalla asuinalueellani, ja siitä vääntänyt peistä Elisan asiakaspalvelun kanssa useamman kerran. Vastaukset tähän asti on olleet sorttia osta uusi modeemi...mutta tänään onnisti, tavoitin sellaisen hepun joka suoraan sanoi, että juu teidän alueella on ankara kapasiteettipula, ja se ei tule korjautumaan lähiaikoina, ja avoimesti oli samaa mieltä, että kannattaa testata jonkin heidän kilpailijansa palveluita :D Täytyy myöntää että olin kyllä moisesta rehellisyydestä yllättynyt. Toivottavasti ei ole hepun viimeinen työpäivä :D
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Eh, valitettavasti tiedoissasi on asuinpaikka. Saattoi hyvin olla viimeinen työpäivä, koska ei tuollaista koskaan voi sanoa.

Se, että ISP:t ovat epärehellisiä - eh, noin 6 vuotta olen vääntänyt Soneran yhteyksien kanssa ja heiltä on tullut mitä typerimpiä teknisiä väitteitä. Olen niitä kumonnut, mutta tällaiset yritykset on tehty teflonista, eivätkä he välitä siitä että ovat kärähtäneet roskan puhumisesta.

Yksi näistä tapauksista oli sellainen missä omat kyvyt loppuivat - myivät hybridi-yhteyden, josta keskusteltiin moneen kertaan. Sitten kun minun olisi se pitänyt asentaa, kun he ilmoittivat että kytkentä on valmis, en osannut yhdistää sekä 4G-yhteyttä että puhelinyhteyttä laitteeseen mitenkään. Tähän jälkimmäiseen olisin nimittäin tarvinnut n. 120 km pitkän puhelinkaapelin enkä osannut sitä rakentaa :) .

...

NO - sinun tapauksessasi - oletko jo saanut vinkin lukita yhteys 3G:hen? Voi toimia paremmin ja ehkä ottaa yhteydenkin jostakin muualta, mahdollisesti jopa lähempää? Kaikissa linkeissä ei ole 4G-valmiuksia ja 3G-linkit voivat nyt toimia paremmin - eivät kylläkään toimineet paremmin 4-5 vuotta sitten.

Saattavat jopa pudottaa hintaa kun yhteytesi on "virallisesti" todettu huonoksi - he voivat kyllä sen tehdä jos vain haluavat.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Turku on laaja käsite :D Ja ongelma tosiaan koskee yhtä Turun aluetta. Mutta joo on ollut huvittavaa vääntää näiden kanssa, jossain kohtaa sitten ollut pakko sanoa, että hei mä opiskelen tietoverkkotekniikkaa AMK:ssa ihan turha alkaa mulle selittämään tälläisia juttuja :D

Ja no kaikki metkut on kokeiltu mutta minkäs teet, kun jumi alkaa ja ne jumit on pidentyneet viimeisen vuoden aikana yhteysnopeus tippuu sellaisiin ysärimodeemilukemiin, ping pomppaa 3,6 sekuntiin sikäli kun menee edes läpi jne....
« Viimeksi muokattu: 12.02.21 - klo:16.35 kirjoittanut JaniAlander »
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.