Kirjoittaja Aihe: KeePass2 salasananhallintaohjelma jumittaa  (Luettu 998 kertaa)

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 835
    • Profiili
KeePass2 salasananhallintaohjelma jumittaa
« : 20.01.21 - klo:16.58 »
Olen jo vuosia käyttänyt KeePass2 -ohjelmaa Ubuntussa  salasanojen hallintaan hyvällä menestyksellä. Nykyisessä  18.04LTS:ssa  ohjelma on alkanut viime aikoina  jumittamaan jolloin se ei anna salasanoja eikä myöskään suostu sammumaan normaalisti.  Viimeisin saatavissa oleva versio 2.45 on käytössä.

Onkohan tuota mahdollista jotenkin virkistellä vai olisko parempi heti ottaa käyttöön varalle joku toinen vastaava ohjelma?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: KeePass2 salasananhallintaohjelma jumittaa
« Vastaus #1 : 20.01.21 - klo:17.17 »
KeepAssXC olisi vastaava, tietokantaformaattia myöten yhteensopiva ratkaisu. Sekin on asennettavissa Ubuntun universe-lähteestä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: KeePass2 salasananhallintaohjelma jumittaa
« Vastaus #2 : 20.01.21 - klo:18.21 »
Itse olen käyttänyt Password Safea jonkin verran. Keepass yhteensopiva tuokin. Jännä kyllä tuota ei ole Ubuntun varastoissa, vaikka monessa muussa jakelussa onkin. Flatpak sille löytyy.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: KeePass2 salasananhallintaohjelma jumittaa
« Vastaus #3 : 20.01.21 - klo:21.51 »
Yritin ihan hetki sitten Ubuntu Budgieta laittaa HTPC-koneelleni. Kaikki meni kivasti, mutta sitten huomasin samaa ilmiötä, samalla softalla ja huomasin samalla, että 4k fonttiskaalaukset yms. ei olleet oikein sinnepäinkään. Laitoin mintin ja sama versio toimii ilman pienintäkään virhettä.