Täällä on jo aika kattavia ohjeita, mutta kun vuosi sitten opettelin Teamsin saloja juuri taloyhtiömme tarpeisiin, tuli siinä sen sekavan olemuksen vuoksi tössittyä ja tunaroitua aika monta mutkaa kunnes opin jotain. Tässä se lyhyt oppimäärä:
1. Sovi taloyhtiön/vast kanssa kutsumenettelystä Teamsiin. (Taloyhtiön isännöitsijä omaa ms-offoce paketin ja saa tehdyksi Teams "tähden keskuksen" ja jaetuksi sähköpostilla/vast osallisujille liittymistunnukset, "tähden sakarat".)
2. Asenna Tems for Linux Ubuntun sovelluskaupasta. (Käytin sitä
private Insiders versiota, on siellä toinenkin, Prewiew, en tiedä mikä ero niissä on.)
3. Käynnistä Tems Ubuntun valikosta ja ota se käyttöön antamalla isännöitsijän anatama liitososoite kun asennusavustaja kysyy organisaatiota.
4. Rekisteröidy Tems käyttäjäksi antamalla (omistajan toiveen mukaisesti) oman MS-tilin käyttäjätunnus ja tunnussana. Jos ei ole MS-tiliä sen saa tehdä.
5. Tästä eteenpäin käytät aina Teamsia kirjautumalla sisään niillä MS-tilin tunnuksilla, joilla rekisteröidyit.
6. Jos et kirjaudu lopuksi ulos vaan lopetat vain Teams-sovelluksen, paneelin ilmoitusalueelle jää Teams-kuvake, joka ilmoittaa tulleista yhteydenottopyynnöistä. Sitten voit jatkaa siitä kirjautumatta uudelleen. Voit tietenkin myös kirjautua ulos.
7. Sovellus käyttää runsaasti muistia.
Microsoftin sivuilta saa varata käyttäjätunnukset:
https://account.microsoft.com/account?lang=en-gbNäin tehden minulla ei ole ollut mitään vaikeutta kokouksiin osallisumisessa Teamsilla. Vain se käytön aloitus oli vaikea sekavan esittelyn vuoksi. Siitä syystä myös monet yhtiömiehemme, myös W-käyttäjät, heittivät pyyhkeen kehään ja antoivat valtakirjan kokoukseen.
EDIT: Korjattu virheitä ja lisätty linkki