En oikein jaksa uskoa. Kuitenkin esim.todella yleisesti kärkipään jakeluksi rankattu Mint on forkattu Ubuntusta, eikä taustalla ole yritystoimintaa. Ja jos vaikka MS ostaisi Canonicalin ja sattuisi lopettamaan Ubuntun, niin varmasti jakelu jatkuisi jo olemassa olevana Mint Debianina. Debiania taas ei ostaa kukaan pois. Tämä siis jos ajatellaan siltä kantilta että jokin kaupallinen juttu voisi lopettaa jakelun.
Tuo monimutkaiset asiat tarvii paljon osaamista ja voimavaroja. Juu se toki pitää paikkansa, mutta miten kommentoisit itse Debiania? Ubuntu,Pop OS, Mint ja lukuisat, lukuisat muut mutkan kautta pohjautuu täysin siihe,itse asiassa tuo mainitsemasi Deepin taitaa kuulua myös samaan ryhmään. Jakeluun joka on edelleen täysin avoin. Tuo on minusta hienoimpia avoimen koodin saavutuksia.
Ei Applea tai MS:ää kyllä tuosta noin vain esim. IBM syrjäytä. Kannattaa muistaa, että kummallakin näistä on omat ns.perinteet softa puolella. Esim. MS ei minun mielestä ole tehnyt yhtään huonoa sovellusta. Käyttiksissä on huteja tullut, mutta Office paketti on minusta täysin ansaitusti maailman kirkkaasti tunnetuin toimistopaketti. Applella on taas saumaton integraatio laitteissa. Nostan hattua heille kyllä siitä, vaikka Applen tuotteita en ole kovinkaan montaa omistanut. Eli näillä kummallakin on tarjota kuluttajapuolelle jotain muutakin ja itse asiassa paljonkin muuta kuin käyttöjärjestelmä. Ai niin ja kumpikin vielä toimii myös rautapuolella ja kovalla kokemuksella.