Kävikin ilmi, ettei vika ollut reitittimessä, vaan DNA:n modeemissa; reitittimelle valittu LAN-kytkentäpaikka on vioittunut. Olen muuttamassa asuntoon, jossa on valokaapeli eikä modeemia enää tarvita, mutta reititintä tarvitsen, joten tämä on helpotus.
Tosin Telia ehti kertoa ihan muuta. Ensimmäinen löytämäni ohjesivu puhui hirveän epäselvästi modeemista liittymän käyttöönoton yhteydessä. Kysyin Telian myymälästä mistä on kyse, miksi modeemi muka tarvitaan, ja myyjä oli sitä mieltä että WiFi-reititin ja modeemi kuuluvat yhteen, eikä langaton yhteys muuuten toimi. Kysyin miksi siihen modeemi tarvitaan, miksei reititin riittäisi, eikä myyjä osannut selittää. Heiltä kun myydään modeemi-reitittimiä asiakkaille, niin ei ilmeisesti ollut edes tajunnut ettei joka asiakas modeemia tarvitse. Nyt kun uudelleen katson ohjesivuja, ne ovat muuttuneet, mutta edelleen siellä on "
käyttöönoton muistilista", josta saa sen käsityksen että modeemi kuuluu aina asiaan. Hohhoijaa.
Mutta pääasia on että reititin toimii.