Kirjoittaja Aihe: Gmail Thunderbirdissä (Ubuntu 18.04) sekoilee  (Luettu 1036 kertaa)

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 829
    • Profiili
On alkanut ilmetä erilaisia ongelmia joista en tiedä johtuuko ne Thunderbirdistä vaiko Gmailista. Itse epäilen syyn olevan Gmailin.

Minulla on käytössä Gmailin lisäksi muutama muukin sähköpostioperaattori. Usein käy niin, että kun lähetän postin yhdeltä osoitteelta niin se lähtee samanaikaisesti toiseltakin Thunderbirdissä olevalta osoitteelta.  Lähetettyä mailia ei löydy missään kansiossa mutta vastaanottaja on saanut sen esim Saunalahden osoitteesta.

Gmail luo tiliä perustettaessa muutenkin ihmeellisiä omia kansioitaan jne.

Thunderbirdiin olen  ollut vuosikymmenet tyytyväinen. Gmailin otin käyttöön 3 - 4 vuotta sitten. Ongelmat ovat alkaneet tämän vuoden aikana.Jommankumman tai molempien asetukset muuttuneet?
Olen aina pitänyt Gmailia turhan paljon kaikkea yksityisyyttä urkkivana ja sen virittelykin Thunderbirdiin on turhauttavaa. Webmailinakin tuntuu nikottelevan usein.

Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja mitä ehdotuksia tai neuvoja?

Olisko joku muu mail clientti suositeltavampi esim Evolution?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Gmail Thunderbirdissä (Ubuntu 18.04) sekoilee
« Vastaus #1 : 16.10.20 - klo:10.09 »
Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja mitä ehdotuksia tai neuvoja?

Liity kapsiin ...
palvelimet Suomessa, ja levytilaa ruhtinaallisesti, ja urkkiminenkin ilmeisesti vähäisempää. ;)
https://www.kapsi.fi/

maksim

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Mikähän tässä nyt mättää?????
    • Profiili
Vs: Gmail Thunderbirdissä (Ubuntu 18.04) sekoilee
« Vastaus #2 : 16.10.20 - klo:10.56 »
Minulla Gmail ja Yahoo -postit ovat claws-mailin alla ja oikeat s-postit Thunderbirdin alla.
Päädyin kahden eri clientin käyttöön jo muutama vuosi sitten käytännön syistä. Eli turhake postit eivät sotke oikeita posteja.
Claws-mailin asetuksien säätö on ihan mielenkiintoisen juttu. :)
Eli suosittelisin laittamaan gmailin eri clientin alle.
Evolutionkin lienee hyvä valinta. Enempi makukysymys.