Kirjoittaja Aihe: Writer hiiren vaeltaminen  (Luettu 1803 kertaa)

ubpappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1460
    • Profiili
Writer hiiren vaeltaminen
« : 04.10.20 - klo:21.48 »
Joskus kysyin tuosta, että vaeltaa itsekseen xubunttu 18:ssa
nyt sain asennettua 20:n ja sama tiedosto ei tässä vaella.
Olisiko vika 18:ssa ???
xubuntu 18;rasberry
acer aspire XC,näyttönä Toshiba tv ja vga päte...
Ymmärtää epätäydellisesti vain
suomea...;)

Jos tiedät vastaa, jos luulet tietäväsi vastaa.
Jos et tiedä/ymmärrä...älä vastaa.vanhuus tullee muillennii :))

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #1 : 07.10.20 - klo:08.37 »
nyt sain asennettua 20:n ja sama tiedosto ei tässä vaella.

Siis mikä tiedosto ei vaella?
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #2 : 07.10.20 - klo:12.16 »
Kysymys on ilmeisesti tästä: https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=55667.msg424800#msg424800

Kuvassa olevat merkit eivät kuitenkaan käsittääkseni liity hiireen. Yli kahden peräkkäisen välilyönnin merkit tulevat näkyviin, pienellä viiveellä, koska ohjeen mukaan: ”Välilyöntejä tulee vain ja ainoastaan sanojen väliin yksi kappale. Välilyöntejä ei pidä käyttää kohdistukseen. Käytä kohdistukseen mieluummin sarkaimia tai sisennystä.”

Epäilin näppäimistöä, mutta jos nyt toimii, niin en tiedä missä oli vika. On outoa, että Write lisää välilyöntejä jos käyttäjä ei tee mitään.

Edit: Kirjoitusvirhe, epäilin, ei epäili.
« Viimeksi muokattu: 07.10.20 - klo:13.09 kirjoittanut mpiso »

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #3 : 08.10.20 - klo:13.57 »
Tuanoinnii – ei taida liittyä tähän aiheeseen, mutta näitä hassuja kuitenkin. LibreOffice Calc antaa kivasti noita vinkkejä aina sen avatessa (jos ei ole kieltänyt) ja tänään tuli vinkki, joka kertoo marssivista muurahaisista taulukon solussa ja niiden marssin pysäyttämisestä. Onko kyseessä jokin ulkomaan sanonta? Sivistyksessäni taitaa olla aukko. Missä täällä on muurahaisia? Minä vaan kysyn!

DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #4 : 08.10.20 - klo:14.19 »
Marssivat muurahaiset on uusi ilmaus. Tuo tarkoittaa kuitenkin vain kopioituvaksi merkityn solun ympärillä olevaa värinää ja sitä, että värinän poisto (esc) ei estä kopiointia.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #5 : 08.10.20 - klo:14.24 »
Tuanoinnii – ei taida liittyä tähän aiheeseen, mutta näitä hassuja kuitenkin. LibreOffice Calc antaa kivasti noita vinkkejä aina sen avatessa (jos ei ole kieltänyt) ja tänään tuli vinkki, joka kertoo marssivista muurahaisista taulukon solussa ja niiden marssin pysäyttämisestä. Onko kyseessä jokin ulkomaan sanonta? Sivistyksessäni taitaa olla aukko. Missä täällä on muurahaisia? Minä vaan kysyn!

Eipä tuo kovinkaan uusi kuvaus ole mutta ei pahemmin käytössä normaalisti. Suomessa siis käytössä enemmänkin "muurahaispolku" nimellä.

Esim:
http://rosa.utu.fi/tradeict/excelin-perusteet-sisallysluettelo/tietojen-siirtaminen-ja-kopioiminen-9/
« Viimeksi muokattu: 08.10.20 - klo:14.32 kirjoittanut Whig »
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Writer hiiren vaeltaminen
« Vastaus #6 : 08.10.20 - klo:16.50 »
Ahaa – tuota se tarkoittaa. Kiitos tukiopetuksesta. Hiiriä meillä on kaikilla, mutta siis myös muurahaisia. Mitähän kotieläimiä vielä – bugeja?  ;D

Kokeilin vinkkiä ja se se siis koskee tosiaan vain LO Calc sovellusta, jossa se toimii. LO Writerillä ei esiinny muurahaisia, ei vaikka tekisi taulukon, ja esc estää siellä kopioinnin.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo