Kirjoittaja Aihe: Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun  (Luettu 1367 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun? Versio 16.2.1 toimii jo, mutta sillä on ongelmia MTS tiedostojen kanssa. Onko kukaan kokeillut asentaa sitä tai päivittää linuxissa? Vindowsissa molemmat versiot toimivat. Se on mitä luultavimmin edistynein videoeditori Linuxille. Ehkä ei aivan aloitelijalle, mutta jos tykkää editoida, niin se on mielestäni monipuolisin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun
« Vastaus #1 : 30.09.20 - klo:00.04 »
MakeResolveDeb on helpoin ratkaisu. Sillä olet todennäköisesti asentanut Resolven ennenkin Kubuntuun/Ubuntuun.

https://www.danieltufvesson.com/makeresolvedeb

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun
« Vastaus #2 : 04.10.20 - klo:14.44 »
Sivun ohjeet ovat versioon 16.1. Minulla on jo nyt uudempi, mutta viimeisin versio on 16.2.7 ja olen ladannut sen zip-tiedostona. Ohjeet ovat kuitenkin vanhemmalle versiolle. Voinko yksinkertaisesti muuttaa vanhan version nimen uuden version nimeksi ohjeissa?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun
« Vastaus #3 : 04.10.20 - klo:15.12 »
Muutin vanhan version nimen uuden nimeksi, mutta en onnistunut jatkamaan siitä. Vastaus oli vain "komentoa ei löytynyt". Vanhempi versioni ei linuxissa avaa MTS tiedostoa. Eikä yllättäen edes Kdenlive. Windowsissa molemmat ohjelmat avasivat kyseisen tiedoston,

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kuinka asennan DaVinci Resolve 16.2.7 version Kubuntuun
« Vastaus #4 : 04.10.20 - klo:22.06 »
Sivun ohjeet ovat versioon 16.1. Minulla on jo nyt uudempi, mutta viimeisin versio on 16.2.7 ja olen ladannut sen zip-tiedostona. Ohjeet ovat kuitenkin vanhemmalle versiolle. Voinko yksinkertaisesti muuttaa vanhan version nimen uuden version nimeksi ohjeissa?

Kyllä. Varmista vain, että lataat Davinci Resolven version kanssa täsmäävän version MakeResolveDebistä. Sitten seuraat asennusohjeita korvaten tiedostojen nimet ja versionumerot oikeilla.