Kirjoittaja Aihe: Googleen kirjautuminen useasta laitteesta  (Luettu 1707 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Googleen kirjautuminen useasta laitteesta
« : 23.09.20 - klo:16.51 »
Miten saisi Googlen ymmärtämään, että samalle tilille voi kirjautua useammasta laitteesta ja ohjelmasta? Se varoittaa eikä päästä minua katsomaan postia ttoisen laitteeni Thunderbirdistä. Väittää salasanan olleen väärän, vaikka se päästää minut kirjautumaan "tällä väärällä" salasanallani Chromen kautta sähköpostiin. Varoitus tulee heti, että on yritetty kirjautua jollakin ulkopuolisella laitteella tililleni. Ilmoituksia tulee, mutta niihin ei voi vastata, joten niiden hyöty on lähinnä roskapostia.

Kun yritin laittaa Lenovooni gmaillin, google väitti tiukasti salasanani olevan väärän. Olen vaihtanut sen niin usein, että enää en siihen rupea, koska sen jälkeen salasana täytyy vaihtaa kaikissa laittteissani. Voiko tuolle tehdä mitään?
 

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Googleen kirjautuminen useasta laitteesta
« Vastaus #1 : 04.10.20 - klo:14.49 »
Samaa ongelmaa. Kodin youtube lisäosa vaatii kirjautumisen googleen. Jos Kodi asennettuna monessa laitteessa en jaksa tapella vaan lopetin Kodilla youtuben katselun. Sama vähän Googlekuvien kanssa. Googlen pitää tietää kaiken mitä teet. Olen miettinyt vaihtoehtoa Gmailille. Kuvatkin pitäisi siirtää järkevämpään paikkaan josta vaikka Kodi voisi niitä näyttää.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Googleen kirjautuminen useasta laitteesta
« Vastaus #2 : 17.10.20 - klo:20.11 »
Samaa ongelmaa. Kodin youtube lisäosa vaatii kirjautumisen googleen. Jos Kodi asennettuna monessa laitteessa en jaksa tapella vaan lopetin Kodilla youtuben katselun. Sama vähän Googlekuvien kanssa. Googlen pitää tietää kaiken mitä teet. Olen miettinyt vaihtoehtoa Gmailille. Kuvatkin pitäisi siirtää järkevämpään paikkaan josta vaikka Kodi voisi niitä näyttää.
Itsellä samankaltaisia ongelmia, ei tunnistanut edes koko google tiliä, piti mennä ”olen unohtanut käyttäjätunnukseni” kautta, sitten sain toimimaan.. Kysyi etu- ja sukunimen ja sitten salasanan ::) No, toimii nyt...
Itsellä tuo koko de-google projekti odottaa arjessa toimivaa ei-android ja ei-iOS luuria. En halua elämästä tuolla valinnalla liian hankalaa, siksi se saa toistaiseksi odottaa.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Googleen kirjautuminen useasta laitteesta
« Vastaus #3 : 17.10.20 - klo:21.18 »
Tuo asetus on vakiona pois päältä, mikä voi estää kirjautumisen joistain sovelluksista.