Kirjoittaja Aihe: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät  (Luettu 2042 kertaa)

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« : 04.09.20 - klo:21.09 »
Tuli nyt otsikon mukainen hankittua (LG Oled) niin tuli tietysti Ubuntun ja Linuxin käyttäjänä mieleen tällaisten tietoturva. LG käyttää (onko jokin LG:n oma) WebOs  käyttistä jonka lähdekoodi on saatavilla, mutta onko tuohon kukaan perehtynyt?
Osa TV valmistajista käyttää androidia, mutta siinä ei kai kaikki avointa?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« Vastaus #1 : 04.09.20 - klo:21.17 »
On "joku", ainakin jollain tasolla:
https://dfarq.homeip.net/what-is-webos-on-a-tv/

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« Vastaus #2 : 04.09.20 - klo:21.32 »
Kunhan et julkisen ip:n perään laita, niin aika huoleton saa olla.

Chromium selaintahan eivät ole omassa LG:ssä päivittäneet sen julkaisun jälkeen ja monet sivut sen vanhuudesta varoitteleekin ja moni media on lakannut toimimasta. Jos jostain joku telkkarin haltuun ottaa, niin tuon selaimen kautta.

Muutaman kerran olen LG:n tekniseen tukeenkin asiasta viestiä laittanut, että voisivatko selainta päivittää, mutta eivät ole mitään vastanneet.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« Vastaus #3 : 04.09.20 - klo:22.23 »
On "joku", ainakin jollain tasolla:
https://dfarq.homeip.net/what-is-webos-on-a-tv/
Tuota epäilinkin. Tutustun linkkiin.
Kunhan et julkisen ip:n perään laita, niin aika huoleton saa olla.

Chromium selaintahan eivät ole omassa LG:ssä päivittäneet sen julkaisun jälkeen ja monet sivut sen vanhuudesta varoitteleekin ja moni media on lakannut toimimasta. Jos jostain joku telkkarin haltuun ottaa, niin tuon selaimen kautta.

Muutaman kerran olen LG:n tekniseen tukeenkin asiasta viestiä laittanut, että voisivatko selainta päivittää, mutta eivät ole mitään vastanneet.

Totta kai se on julkisessa 8)
Mutta vakavasti puhuen en tiennyt, että selain perustuu Chromiumiin. Toki en ole kuin testannut muutamalla sivustolla ja huonoksi todennut jo pelkän käytön vuoksi (taikakaukosäädin). Selain ei ole se minun ongelma, koska tuskin sitä tulen juurikaan käyttämään.
Tekninen tuki. Voitko odottaa seuraavan 7 vuotta. Ei muuten ole pelkästään LG:n ongelma.

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« Vastaus #4 : 05.09.20 - klo:09.22 »
On "joku", ainakin jollain tasolla:
https://dfarq.homeip.net/what-is-webos-on-a-tv/
Tuota epäilinkin. Tutustun linkkiin.
Kunhan et julkisen ip:n perään laita, niin aika huoleton saa olla.

Chromium selaintahan eivät ole omassa LG:ssä päivittäneet sen julkaisun jälkeen ja monet sivut sen vanhuudesta varoitteleekin ja moni media on lakannut toimimasta. Jos jostain joku telkkarin haltuun ottaa, niin tuon selaimen kautta.

Muutaman kerran olen LG:n tekniseen tukeenkin asiasta viestiä laittanut, että voisivatko selainta päivittää, mutta eivät ole mitään vastanneet.

Totta kai se on julkisessa 8)
Mutta vakavasti puhuen en tiennyt, että selain perustuu Chromiumiin. Toki en ole kuin testannut muutamalla sivustolla ja huonoksi todennut jo pelkän käytön vuoksi (taikakaukosäädin). Selain ei ole se minun ongelma, koska tuskin sitä tulen juurikaan käyttämään.
Tekninen tuki. Voitko odottaa seuraavan 7 vuotta. Ei muuten ole pelkästään LG:n ongelma.

Kyllä se selain taikakapulalla ihan käytettävä on, kunhan pistää sivut kirjanmerkeiksi, ettei tarvitse osoitteita näpytellä.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Äly-TV ja käyttöjärjestelmät
« Vastaus #5 : 20.09.20 - klo:23.46 »

Chromium selaintahan eivät ole omassa LG:ssä päivittäneet sen julkaisun jälkeen ja monet sivut sen vanhuudesta varoitteleekin ja moni media on lakannut toimimasta. Jos jostain joku telkkarin haltuun ottaa, niin tuon selaimen kautta.

Muutaman kerran olen LG:n tekniseen tukeenkin asiasta viestiä laittanut, että voisivatko selainta päivittää, mutta eivät ole mitään vastanneet.
Selain ja käyttis päivittyy helpommin kun pistää PC:n telkkuun kiinni. cec-tuki on kyllä harvassa, jotta voisi TV:n kauko-ohjainta käyttää.