Kirjoittaja Aihe: Tiedoston kopioimisen ongelma (RATKAISTU)  (Luettu 1448 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Tiedoston kopioimisen ongelma (RATKAISTU)
« : 24.08.20 - klo:16.57 »
Latasin Yle-Arenasta Tarkovskin Stalkerin yle-dl ohjelmaa käyttäen. Lataus onnistui moitteettomasti, kun tein sen linuxin kotihakemistoon. Jostain syystä se ei huolinut Windows formatoitua Data levyä tallennuspaikaksi. Se ei häirinnyt minua. Olen monta kertaa aikaisemminkin ladannut joitakin tiedostoja suoraan Kubuntun kotihakemistoon ja sen jälkeen kopioinut ne Windows-levylle, jossa säilytän tiedostoja. Tällä kertaa kopiointikaan ei onnistunut ennen kuin keksin muuttaa tiedoston nimen, jossa oli pitkä liuta numeroita. Vasta sen jälkeen, kun olin antanut sille uuden nimen, kopiointi onnistui. Minulla olki kerran aikaisemminkin tuollainen kopiointiongelma kuvatiedoston kohdalla.

Siis minulla ei nyt ole enää varsinaista ongelmaa, mutta olisi kiva ymmärtää, mistä siinä oli kysymys? Alkuperäinen nimi oli siis jotain tyyliin stalker-numeroita pitkä rivi.

Tallennettu tiedosto oli .mkv päätteinen. Kaikki ohjelmat eivät hyväksy mkv-päätettä, mutta kun sen sijaan kirjoittaa mp4 muuttamatta mitään muuta kuin tiedoston loppupäätteen, televisiokin hyväksyy sen usb-levyltä.
« Viimeksi muokattu: 24.08.20 - klo:17.48 kirjoittanut Pontus12 »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: Tiedoston kopioimisen ongelma
« Vastaus #1 : 24.08.20 - klo:17.27 »
Tätä varten yle-dl:ssä on ohjain --vfat. Sen kun lisäät komentoon, yle-dl antaa tiedostoille nimet jotka Windows hyväksyy.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Tiedoston kopioimisen ongelma
« Vastaus #2 : 24.08.20 - klo:17.48 »
Kiitos. Muistan seuraavalla kerralla.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Tiedoston kopioimisen ongelma (RATKAISTU)
« Vastaus #3 : 24.08.20 - klo:21.37 »
Tallennettu tiedosto oli .mkv päätteinen. Kaikki ohjelmat eivät hyväksy mkv-päätettä, mutta kun sen sijaan kirjoittaa mp4 muuttamatta mitään muuta kuin tiedoston loppupäätteen, televisiokin hyväksyy sen usb-levyltä.

Siis nimesitkö sen nyt vain uudestaan eri päätteiseksi? Se tarkoittaisi sitä, että televisio osaa Matroskan, mutta ei ymmärrä toistaa .mkv-päätteisiä tiedostoja.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 774
    • Profiili
Vs: Tiedoston kopioimisen ongelma (RATKAISTU)
« Vastaus #4 : 25.08.20 - klo:00.09 »
Vasta sen jälkeen, kun olin antanut sille uuden nimen, kopiointi onnistui.

Jos voi arvata, niin elokuvan nimessä on ollut Windowsille kiellettyjä merkkejä, esim. kaksoispisteitä. Kuten vaikka seuraavassa:
Koodia: [Valitse]
Elokuva: X-Men: Days of Future Past (12).m2t
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Tiedoston kopioimisen ongelma (RATKAISTU)
« Vastaus #5 : 25.08.20 - klo:20.58 »
Ilmeisesti näin ollen ainakin Samsung Smart televisio ymmärtää matroskaa.