Halutaan pelata yhteistoimintapeliä netissä. Pleaajia voisi olla vaikka 100 tai joku kohtuullisen iso määrä. Kukin pelaaja voi yrittää valita esimerkiksi 10 tai jonkun muun sopivan määrän mahdollisia yhteistoimntakumppaneita. Valinta onnistuu, jos myös valittavaksi haluttu pelaaja on valinnut valintaa tekevän pelaajan.
Tiedot valinnoista ovat 100 * 100 taulukossa vaikka niin, että jokainen pelaaja on omalla rivillään ja rivillä on 100 paikkaa valintoja varten. Jos pelaaja 41 valitsee pelaajan 67, taulukon kohtaan (41, 67) tulee rasti eli 1, muuten ruutu on 0.
Jos tämän tekee php:llä, jokaisen php-sivulla pelaavan käyttäjän pitää ladata 100 * 100 taulukko, jotta voi tehdä valintoja eli ruksata haluamansa ruudun taulukosta ja nähdä jo tehtyjä valintoja eli onko hänen valitsemansa pelaaja valinnut myös hänet. Ikävä puoli tässä on se, että jokaista nettisuvua kohti pitää lukea tiedostosta 100 * 100 taulukko, joka on vielä jokaisden sivunkäyttäjän omassa php-tilassa php-arrayna. Tilaa menisi siis 100 * 100 * pelaajamäärä ja iso osa työstä olisi vaintaulukoiden lukemista.
Kuitenkin valintataulukkoja on oikeasti vain yksi, johon yksi käyttäjä tekee vain muutamia muutoksia. Olisi kätevää, jos taulukko voisi olla vaikka koko ajan taustalla toimivassa c++ -ohjelmassa ja sivunkäyttäjän php voisi kysellä tarvitsemiaan tietoja siltä.
Olisiko tämäntapainen järjestely mahdollinen tai miten asiaa voisi ratkoa.