Kirjoittaja Aihe: Microsoft teams  (Luettu 2897 kertaa)

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Microsoft teams
« : 08.05.20 - klo:19.12 »
Millaisia kokemuksia on tuosta Teams for Linux -ohjelmasta täällä Ubuntussa 18.04 lts?  Toimiiko kuin ajatus... Mulla on nyt esim näyttö, jossa ei ole kameraa, mutta pärjänneehän sitä ilmankin?
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Microsoft teams
« Vastaus #1 : 08.05.20 - klo:21.31 »
Kokeilin sitä tällä viikolla. Näytti toimivan. Minulla tosin ei ole kameraa eikä edes mikrofonia, eli en voi niiden toimivuudesta sanoa mitään. Äänet kuuluivat kuten piti ja chattiin pystyi kirjoittamaan.

Minua ärsytti kun sovellus oletuksena käynnistyy työpöytäympäristön mukana - sen onneksi saa pois asetuksista, jotka saa esille ilmoituskuvakkeen valikosta.

Edit.: Minulla on käytössä Ubuntu 20.04.

stade5000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Microsoft teams
« Vastaus #2 : 10.05.20 - klo:12.35 »
Olen käyttänyt kolmisen kuukautta Teamsia 19.10:llä useampaan kertaan viikossa, ja kaikki näyttäisi toimivan ihan ok.


Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 835
    • Profiili
Vs: Microsoft teams
« Vastaus #3 : 12.05.20 - klo:13.41 »
Varsin epämiellyttäviä tulevaisuudenkuvia mielestäni on joittenkin piirien haaveet siitä, että Microsoft ostaisi Ubuntun itselleen:

"Microsoft Teams for Ubuntu
This is big news as Microsoft and Canonical continue to work together and honestly, maybe I am just thinking too much but do not be surprised if Ubuntu itself is bought by Microsoft, I can feel something like this might happen, maybe not in a year or two but I won’t be surprised if this happens or maybe Microsoft can be clever and just become a major funding “partner” for Ubuntu? I don’t think it’s a bad thing per say but it’s something I can see happening."

https://www.ubuntufree.com/download-microsoft-teams-for-ubuntu/

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Microsoft teams
« Vastaus #4 : 12.05.20 - klo:13.46 »
Varsin epämiellyttäviä tulevaisuudenkuvia mielestäni on joittenkin piirien haaveet siitä, että Microsoft ostaisi Ubuntun itselleen:
....

Toisaalta, lie varmin keino pysyä käyttibisneksessä mukana ;)

kjunix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Microsoft teams
« Vastaus #5 : 12.05.20 - klo:16.51 »
Eihän se ole kuin vaihtaa jakelua mikäli Ubuntulle jotain käy. :)