Kirjoittaja Aihe: PDF – Adobe DRM  (Luettu 6064 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #20 : 26.03.21 - klo:16.40 »
Calibre avaa kaikki minunkin koneella olevat e-kirjat mukisematta, joten DRM:n poistamista en voi testata, mutta helppohan kysyjän olisi sitä kokeilla. Minulla Calibre 5.14 (flatpak), johon DeDRM -plugin (7.1.0) asentui hyvin.

Jos Calibre on jo, niin tästä DeDRM-plugin: https://github.com/apprenticeharper/DeDRM_tools/releases/tag/v7.1.0 Lataa zip, pura se ja lisää Calibreen sen asetusten kautta. Calibren asetukset ovat vähän piilossa, löytyy oikeasta yläkulmasta 3 pisteen takaa. Sieltä siis Asetukset-->Lisäosat-->Load plugin from file-->etsi DeDRM_plugin.zip jne...

Jos toimii, niin Calibren pitäisi nyt kyetä avaamaan DRM-suojattu kirja.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #21 : 31.03.21 - klo:16.16 »
Minulla oli Calibre, mutta nyt on vaihtunut uusi levy koneeseen. Sen saa asennettua uudelleen. Ongelma ei ole siinä. Ongelmana on, että kirja ei lataudu omalle koneelle. Sen sijaan tulee pieni xml-tiedosto, jonka pitäisi kai ladata se kirjan sisältö siinä tapauksessa, että selaimen toisessa ikkunassa on kirjautunut Adobe Id -järjestelmään. Vaikka Kubuntu 20.10 Chromiumilla kirjaudun tuohon Adobe Id:hen, ei kirja lataudu koneelle vaan tulee pelkästään pieni xml-tiedosto.

Yhdeltä Windowsia käyttävältä ihmiseltä olen kuullut, että hänellä on joku DRM-palikka koneessa ja kirjat näkyvät. Pitäisi kai saada sellainen jostain.
« Viimeksi muokattu: 31.03.21 - klo:16.18 kirjoittanut ilkant »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #22 : 01.04.21 - klo:09.57 »
Joo, onhan tuo aika hankalaa. 

Adobe & Linux eivät oikein mahdu samaan lauseeseen... Adobelta ei ole kai koskaan tullut Linuxille muuta softaa, kuin flash, joka sekin on lähinnä surullisenkuuluisa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #23 : 01.04.21 - klo:10.12 »
Minulla oli Calibre, mutta nyt on vaihtunut uusi levy koneeseen. Sen saa asennettua uudelleen. Ongelma ei ole siinä. Ongelmana on, että kirja ei lataudu omalle koneelle. Sen sijaan tulee pieni xml-tiedosto, jonka pitäisi kai ladata se kirjan sisältö siinä tapauksessa, että selaimen toisessa ikkunassa on kirjautunut Adobe Id -järjestelmään. Vaikka Kubuntu 20.10 Chromiumilla kirjaudun tuohon Adobe Id:hen, ei kirja lataudu koneelle vaan tulee pelkästään pieni xml-tiedosto.

XML-tiedosto taitaa olla ACSM (Adobe Content Server Message). Tietääkseni ainoa keino ladata varsinainen EPUB-tiedosto on avata ACSM-viestitiedosto (tai linkki) Adobe Digital Editionsilla.


Yhdeltä Windowsia käyttävältä ihmiseltä olen kuullut, että hänellä on joku DRM-palikka koneessa ja kirjat näkyvät. Pitäisi kai saada sellainen jostain.

Sitten kun sinulla on DRM-suojattu EPUB-tiedosto koneellasi, voit avata sen Calibressa DeDRM:n avulla. Mutta tiedosto pitää siis joka tapauksessa ladata Adobe Digital Editions -ohjelmalla, ellei kirjakauppa tarjoa EPUB-tiedostoa suoraan.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #24 : 01.04.21 - klo:12.33 »
Kokeilin Adobe Digital Editionsin asentamista Winellä Ubuntu 20.04:ään. Winen perusversiolla ei onnistunut, vaikka oli winbind ja Dot net 4.0 asennettuna ja winetricks ja corefonts -komennot ajettuna. PPA:sta asennetulla WineHQ:lla meni läpi, ohjelman kuvakekin ilmestyi Ubuntun ohjelmavalikkoon, mutta ei se käynnistynyt. 5-10sek yritti, mutta ei. Valikosta löytyi myös Uninstall -kuvake, se toimi hyvin.  :P

Varmaan aika pienestä kiinni enää, jos jollakulla on tarvetta/kiinnostusta säätää.   

 

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #25 : 01.04.21 - klo:12.53 »
PlayOnLinuxissa on valmis asennusskripti 4.5 versiolle. Kokeile asentaa sillä.


Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #26 : 01.04.21 - klo:13.58 »
Eri ohjelma, eri errorit. PlayOnLinuxilla homma kaatui kuvan näköiseen tilanteeseen.



En siis itse tarvitse tuota, joten minun puolestani saa olla. Luovuin Wine -puljaamisista varmaan joskus 2009, eikä ole ollut yhtään ikävä.  8)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #27 : 01.04.21 - klo:14.29 »
mscorsvw.exe:n virhe johtuu jostain .NET-asennuksen ongelmasta. Saattaa liittyä myös siihen, että Wineen on asennettu wine-mono. En tiedä tarkemmin, miten PlayOnLinux hoitaa nämä asiat.


Kokeilin Adobe Digital Editionsin asentamista Winellä Ubuntu 20.04:ään. Winen perusversiolla ei onnistunut, vaikka oli winbind ja Dot net 4.0 asennettuna ja winetricks ja corefonts -komennot ajettuna. PPA:sta asennetulla WineHQ:lla meni läpi, ohjelman kuvakekin ilmestyi Ubuntun ohjelmavalikkoon, mutta ei se käynnistynyt. 5-10sek yritti, mutta ei. Valikosta löytyi myös Uninstall -kuvake, se toimi hyvin.  :P

Tässäkin kannattaa varmistaa, ettei wine-mono ole asennettu. Wine ehdottaa itse Monon asentamista ensimmäisen käynnistyksen tai winecfg:n ajamisen yhteydessä, ja kysymykseen pitää vastata kieltävästi. dotnet40 kannattaa asentaa winetricksillä, jolloin asennuksen yksityiskohdat hoituvat automaattisesti.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #28 : 02.04.21 - klo:11.59 »
XML-tiedosto taitaa olla ACSM (Adobe Content Server Message). Tietääkseni ainoa keino ladata varsinainen EPUB-tiedosto on avata ACSM-viestitiedosto (tai linkki) Adobe Digital Editionsilla.

Ja se Adobe Digital Editions valittaa puuttuvasta .NET Framework 4.0.xxx:stä.  :o No minä yritän jonkun tutun Windows-koneella ladata sen tiedoston. Ja en tuolta tilaa enää DRM-krijoja.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #29 : 02.04.21 - klo:12.22 »
XML-tiedosto taitaa olla ACSM (Adobe Content Server Message). Tietääkseni ainoa keino ladata varsinainen EPUB-tiedosto on avata ACSM-viestitiedosto (tai linkki) Adobe Digital Editionsilla.

Ja se Adobe Digital Editions valittaa puuttuvasta .NET Framework 4.0.xxx:stä.  :o

Asenna dotnet40 winetricksillä:

Koodia: [Valitse]
sudo apt install winetricks winbind
Koodia: [Valitse]
winetricks dotnet40
Koodia: [Valitse]
winetricks corefonts

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PDF – Adobe DRM
« Vastaus #30 : 02.04.21 - klo:19.23 »
XML-tiedosto taitaa olla ACSM (Adobe Content Server Message). Tietääkseni ainoa keino ladata varsinainen EPUB-tiedosto on avata ACSM-viestitiedosto (tai linkki) Adobe Digital Editionsilla.

Ja se Adobe Digital Editions valittaa puuttuvasta .NET Framework 4.0.xxx:stä.  :o

Asenna dotnet40 winetricksillä:

Koodia: [Valitse]
sudo apt install winetricks winbind
Koodia: [Valitse]
winetricks dotnet40
Koodia: [Valitse]
winetricks corefonts

Mitä lienen eilen sählännyt, mutta kun nyt kokeilin Ubuntu 21.04:ssä, niin ohjelmahan asentui ihan hyvin.

Eli selvyyden välttämiseksi, niin näin homma minulla toimi:
Koodia: [Valitse]
sudo apt install wine winetricks winbindja
Koodia: [Valitse]
winetricks dotnet40
Koodia: [Valitse]
winetricks corefonts
jonka jälkeen ladattu ADE_4.5_Installer.exe asentui ilman ongelmia.
Koodia: [Valitse]
wine ADE_4.5_Installer.exe
Ei tullut minkäänlaista dialogia mono:n asentamisesta missään vaiheessa.