Kirjoittaja Aihe: Asensin uuden Kubuntun ja valmiustilaongelmat katosivat, mutta(RATKAISTU)  (Luettu 1029 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Hermo ei meinaa kestää, kun tein puhtaan asennuksen. Kaikki ohjelmat uusiksi. Pikanäppäimien asetteleminen ja niiden asetusten löytäinden. Tietenkin minä möhläsin Thunderbirdin kanssa, enkä löydä enää paikallisia kansioitani. Tallennetut postit hävisivät, vaikka luulin kopioineeni ne viisaasti windows-levylle.

Sinänsä Kubuntussa ei ainakaan toistaiseksi tunnu olevan mitään vikaa. Se asentui nätisti, mutta sähköpostit menetin. Pikanäppäimet pitäisi asentaa uudelleen, jotta saisin toiminnan sujuvaksi. Mutta ongelmistani saan kiittää vain itseäni. Tietysti minun olisi pitänyt ensin ottaa varmuuskopio. Luulin selviäväni .thunderbird piilokansion kopioinilla. En selvinnyt. Muuten ainakin puhdas asennus sujui hyvin ilman ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 25.04.20 - klo:12.29 kirjoittanut Pontus12 »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Ja kaiketi tällä kertaa laitoit /home:n omalle osiolleen - niin seuraavassa asennuksessa ainakin omat asetukset ja muu data tallessa?
Ohjelmien asennuksesta normaalisti olen tehnyt lunttilapun, joten siitä rivi riviltä pudottelen komennot päääkäyttäjän päätteeseen.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Ongelma ratkesikin hyvin yksinkertaisesti. Kopioin windowslevylle tallentamani .thunderbird tiedoston home-osiolla olvan thunderbirdin piilotiedoston päälle ja postini sekä paikallisen kansiot palasivat. Joten onnistuinkin itse ratkaisemaan ongelman. Sen sijaan home-kansio ja järjestelmä ovat edelleen samalla ext4-osiolla. Täytyy katsoa, jos saan järjestetyksi tilaa sille. Toisaalta en haluaisi mielelläni aloittaa  uuden Kubuntun asennustyötä uudelleen. Kiitos Jekku. Pidän kuitenkin mielessäni asian.