Kirjoittaja Aihe: Miten saisi Thunderbirdin kyselyn arkistoidaanko pois käytöstä?(RATKAISTU)  (Luettu 2027 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Miten saisi Thunderbirdin kyselyn arkistoidaanko posti pois käytöstä? Minulla on Kubuntu 19.10, mutta epäilen saman ongelman nousevan esiin seuraavassakin versiossa, johon kyllä aion siirtyä hyvin pian. Kysely häiritsee ja minun on aina klikattava se pois, ennen kuin pääsen käyttämäään  postiohjelmaani. Sitä paitsi välillä se saattaa jäädä jonkun ikkunan alle ja minä ihmettelen, mikä vika nyt on ilmennyt, ennen kuin huomaan, että kysymys on ilmoituksesta, johon on pakko vastata.
« Viimeksi muokattu: 22.04.20 - klo:12.17 kirjoittanut Pontus12 »

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 829
    • Profiili
Minulla oli joskus samantapaisia ongelmia Thunderbirdissä  Gmailin kanssa.
Gmail lisäsi automaattisesti "Archives"-kansion postikansioiden listaan. (Saattaa olla myös pelkkä Thunderbirdin ominaisuus.)  Siitä avautuu hiiren oikean painikkeen takaa "Properties"- ikkuna. Sen alaosassa on "repair folder", jonka avulla sain vastaavanlaisen ongelman poistettua.
Selaimen kautta avautuva Gmail antaa lisää säätömahdollisuuksia, jotka eivät kaikki näy
Thunderbirdissä.

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 829
    • Profiili
Parempi saattaa olla seuraava ohje:
To disable archiving:

    Select Tools > Account Settings.
    In the left panel, select the email account to be configured.
    Select Copies & Folders from the options underneath the email.
    Under the Messages Archives section, Deselect the check box beside Keep message archives in.
(https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=archiving+off+in+thunderbird&ie=utf-8&oe=utf-8)

Tai sitten tämä vielä parempi:

https://linux.m2osw.com/turn-damn-archive-feature-thunderbird


Minulla tosin ei ole kumpikaan ohje käytössä, mutta ei myöskään mitään arkistointikyselyongelmiakaan nykyään.

Thunderbird 68.7.0.



Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minä löydän kyllä vaihtoehdon arkistoi viestit tai älä arkistoi, mutta minä haluan arkistoida. En vain halua sitä kyselyä: "Arkistoiaanko viestit". En nyt muista tarkalleen, oliko tuo sanamuoto oikea, mutta sitä se kysyy joka kerta, kun postia tulee. Minä siis haluan arkistoikda postiin paikalliselle palvelimelle eli koneeseeni viestit pakkaamattomina. Mutta ohjelma olettaa, että ehkä minä kuitenkin haluan pakata ne ja kysyy siksi sitä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
https://support.mozilla.org/fi/kb/viestien-arkistointi
Lainaus
Thunderbird tarjoaa mahdollisuuden arkistoida viestejä. Arkistoinnissa viestit siirretään oletuskansioista erityisiin arkistokansioihin ilman niiden poistamista kokonaan. Tämä ominaisuus antaa mahdollisuuden järjestellä arkistoja ja siirtää niitä varmistusvälineille, sekä auttaa pitämään Saapuneet-kansion puhtaana. Viestejä voidaan arkistoida vain käsin, ei automaattisesti. Arkistoidut viestit sisällytetään Thunderbirdin hakuihin.

Muokkaus: Tosin nyt vähän epäilyttää, että onkohan kyse tuosta ensinkään. Pystyisitkö ottamaan ja liittämään viestiisi kuvakaappauksen saamastasi ilmoituksesta?
« Viimeksi muokattu: 19.04.20 - klo:13.12 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minä en välitä siitä, arkistoitko Thunderbird postiani vai ei. Tallennan tärkeät postit aina omaan kansioon. Minä haluaisin pois kyselyn: "Tiivistetäänkö kaikki paikalliset ja yhteydettömän tilan kansiot levytilan vapauttamiseksi? Tämä vapauttaa arviolta 88,6 Mt tilaa." Vaikka otan pois kruksin:"Kysy minulta aina ennen kuin kansioita tiivistetään automaattisesti", se kysyy kuitenkin ja vasta kun olen joko ppoistanut kyselyn tai hyväksynyt sen, kysely katoaa ja voin jatkaa normaalisti.

Siis haluaisin vain tämän kyselyn pois, koska en saa muuennen Thunderbirdiä toimimaan.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Epäilin samaa kuin Tomin, ja tuo teksti vahvistaa asian. Kyse ei ole arkistoinnista ollenkaan, vaan pelkästään tiivistämisestä. Kun vastaat myöntävästi, viestien varaama tila pienenee, mutta viestit pysyvät niissä kansioissa joissa ovat; niitä ei siirretä minnekään. Kysymys pysyy poissa kunnes taas tulee tarve tiivistää.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Mitä tapahtuu "tiivistetyille viesteille", kun siirrän ne palvelimelta paikalliseen kansioon?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
En tiedä saako tuota paikallisten kansioiden tiivistyksen pois muuten kuin ottamalla niiden tiivistyksen pois päältä. Se löytyy ilmeisesti paikasta Asetukset -> Lisäasetukset -> Verkkoyhteys ja levytila -> Tiivistä kansiot kun se säästää yhteensä yli ... Mt.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos jälleen. Nyt sain kyselyn pois neuvomallasi tavalla. Pikkujuttu sinänsä, muta aikaa myöten se rupesi harmittamaan. Kaikki on taas kunnossa, mutta uuden järjestelmän asentaminen on jo ovella. Ehkä se tuo esille uusia kysymyksiä. Tosin se mitä odotan on, että palautuminen valmiustilasta sujuisi ilman ongelmia uuden Nvidia-ajurin myötä.

Pieni epäröinti vielä, kumman asentaa:Kubuntun vai Kde Neonin?