Kirjoittaja Aihe: amd64 -> x86  (Luettu 2887 kertaa)

juneli

• Käyttäjä
    • Profiili
amd64 -> x86
« : 22.09.06 - klo:18.26 »
Amatöörinä asensin tuon amd64 -version, joka nyt on alkanut kaduttamaan, kun siihen ei löydy kaikkia haluamani kikkareita. Nyt olisi siis tarve saada muutettua tuo asennus x86 -versioksi. Onko kenelläkään tietoa miten onnistuu? Tai jos alla oleviin kysymyksiin löytyy vastauksia, niin kiitollisena otetaan kaikki vastaan.

Onnistuuko jotenkin päivityksellä vai pitääkö tehdä puhdas asennus?

Entä kykeneekö Ubuntun asennusohjelma asentamaan suoraan tuon amd64 -version päälle?

Entä jos poistan koko Ubuntun levyosion ja asennan tämän jälkeen uudelleen, niin miten mahtaa käydä dual bootin? Osaako asennusohjelma hanskata tilanteen eli että sekä Ubuntu ja XP käynnistyy?

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: amd64 -> x86
« Vastaus #1 : 22.09.06 - klo:19.00 »
Amatöörinä asensin tuon amd64 -version, joka nyt on alkanut kaduttamaan, kun siihen ei löydy kaikkia haluamani kikkareita. Nyt olisi siis tarve saada muutettua tuo asennus x86 -versioksi. Onko kenelläkään tietoa miten onnistuu? Tai jos alla oleviin kysymyksiin löytyy vastauksia, niin kiitollisena otetaan kaikki vastaan.

periaatteessa pystyt kuitenkin asentamaan 64-bittisen ubuntun sisään 32-bittisen ubuntun ja käyttämään haluamiasi 32-bittisiä softia sieltä.

Onnistuuko jotenkin päivityksellä vai pitääkö tehdä puhdas asennus?

puhdas asennus taitaa olla pakollinen.

Entä kykeneekö Ubuntun asennusohjelma asentamaan suoraan tuon amd64 -version päälle?

kykenee, mutta osiolla olevat datat tietty menetetään. siksi erillinen /home -osio onkin aika kätevä ;)

Entä jos poistan koko Ubuntun levyosion ja asennan tämän jälkeen uudelleen, niin miten mahtaa käydä dual bootin? Osaako asennusohjelma hanskata tilanteen eli että sekä Ubuntu ja XP käynnistyy?

pitäisi onnistua ihan itsekseen.
Janne

juneli

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.09.06 - klo:19.17 »

Lainaus
kykenee, mutta osiolla olevat datat tietty menetetään. siksi erillinen /home -osio onkin aika kätevä ;)

Joo, onneksi en ole vielä oikeastaan mitään sinne laittanut. Ei taida olla muuta kuin Evolutionin asetukset ja pari kirjanmerkkiä Firefoxissa. Mites muuten tuon home -osion asennus onnistuu? Tuo Ubuntun asennusohjelma ei taida oletuksena sellaista tehdä, joten ilmeisesti joutuu itse osoimaan erikseen? Nyt en muista, mutta saakos siinä asennusohjelman osiointityökalulla määritelty, että mikä on / ja mikä /home?

Lainaus
pitäisi onnistua ihan itsekseen.

Taidan päätyä tähän ratkaisuun!

juneli

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.09.06 - klo:00.27 »
Homma meni hienosti, kun poistin koko vanhan Ubuntun osion ja pistin x86 -version perään. Toivottavasti nyt saa peruskamat asennettua helpommin.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.09.06 - klo:09.46 »
alias vililikku

nionio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.10.06 - klo:01.55 »
Kokemuksestani 32-bittisestä ympäristöstä "Dapperin"-suhteen ovat negatiiviset.Okay!...kaikki toimi ja oli helppo asentaa, mutta hitaus ja takkuilu alkoi kismittämään.64- bittinen toimii nyt ok, flasheja sekä wineä lukuunottamatta.Olen ajatellut ajaa windows softia jollakin virtuaali softalla tulevaisuudessa, kun siihen on tarvetta -jos on?
64-bittisyys tuo nopeutta ja tällöin saan käyttööni myös kaiken sen, josta olen maksanut emosta sekä prossusta.Lisää ohjelmia kääntyy ja tuki kasvaa.64-bittisyys on tulevaisuutta ja dapper on mainio testialusta vakavaakin käyttöä ajatellen.

Ubuntudebisti

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.10.06 - klo:02.55 »
Kokemuksestani 32-bittisestä ympäristöstä "Dapperin"-suhteen ovat negatiiviset.Okay!...kaikki toimi ja oli helppo asentaa, mutta hitaus ja takkuilu alkoi kismittämään.64- bittinen toimii nyt ok, flasheja sekä wineä lukuunottamatta.Olen ajatellut ajaa windows softia jollakin virtuaali softalla tulevaisuudessa, kun siihen on tarvetta -jos on?
64-bittisyys tuo nopeutta ja tällöin saan käyttööni myös kaiken sen, josta olen maksanut emosta sekä prossusta.Lisää ohjelmia kääntyy ja tuki kasvaa.64-bittisyys on tulevaisuutta ja dapper on mainio testialusta vakavaakin käyttöä ajatellen.

Itse olen ollut toistaiseksi(alle viikon kokemuksella) tyytyväinen 64 bittiseen Ubuntuun. Ihan kivan nopea, vakaa ja kaikki oleellinen on ollut valmiina sekä toiminut hyvin.

64 bittisistä Flash, wine ja wmv ongelmista olen hyppinyt ylitse/ohitse.

Perfektionisti kun olen, alussa sain kyllä säätää näytön ja näytönajurien kanssa.

Olkoon nimeni Mooses, jos Sebetiuksen poikien isän nimi on Sebetius!