Kannattaa toki käyttää sellaista distora, joka itselle sopii. Kyse ei kuitenkaan uskonnosta ole. Itse olen Ubuntuun saanut aina kaiken haluamani ja saatavilla olevan softan, puuttvien puuttumiseen on aina ollut jokin järkevä syy.
Jos tosiaan haluaa RPM -pohjaisen distron, niin Fedorahan on ihan fiksu vaihtoehto. Siinäkin kyllä oletusasennuksesta on jätetty kaikki ei-vapaa pois, joten virittelemään sitäkin joutuu. Ehkä joku Mandriva, Freesipre, Mepis(?) tai vastaava olisi sinulle sopivampi jakelu? Windowsejakin saa vielä kaupasta, jos haluaa.
Minulla Nautiluksen oma CD-poltto-ohjelma on tähän mennessä toiminut ainakin neljässä koneessa ihan moitteetta. Vanhin koneista on luokkaa Pentium 2, uusin on vajaan kuukauden vanha. Eli kyllä ne muutkin poltto-ohjelmat toimivat. Joidenkin systeemien kanssa toki voi tulla ongelmia, mutta ei siitä hernettä kannata nenään vetää. Kannattaisi esimerkiksi ottaa yhteyttä ohjelmien kehittäjiin ja vihjaista heille ongelmastasi. Täällä avautuminen ei todennäköisesti kovin paljoa auta, kun varmaan aika harva esim. GnomeBakerin kehittäjä näitä foorumeita varsinkaan suomeksi lukee.