Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Minulla Mate 1.20.1 ja haluaisin uuden 1.24, miten asennan ?  (Luettu 1475 kertaa)

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Minulla Ubuntu 18.04.4 LTS Mate 1.20.1.
Miten asennan uudemman Mate version 1.24 ? Näyttää olevan minulle hieman sekava.

https://mate-desktop.org/
« Viimeksi muokattu: 18.02.20 - klo:14.05 kirjoittanut jurkkie »

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
pitäisi kyllä päivittyä ihan itsekseen muiden päivitysten mukana
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Suosittelen ettet lähde päivittämään työpöytää erikseen. Tekemällä niin kerjäisit ongelmia itsellesi. Ubuntun jakelupäivityksessä saat uudemman työpöydän.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Tämän kyselyn tarkoitus onkin suojella teitä ja itseäni ongelmilta !
Niin, tarkoitat varmaan, että odota, Mate:n päivitys tulee sitten aikanaan ?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Niin, tarkoitat varmaan, että odota, Mate:n päivitys tulee sitten aikanaan ?

Odottaminen kannattaa tässä tapauksessa. Ubuntu 20.04:ssä on tällä hetkellä Mate 1.22.2. Ubuntu 20.04 on vielä kehityksen alla, mutta julkaistaan huhtikuussa, joten silloin voit asentaa ainakin noin uuden version. Tosin päivitystä 18.04:n käyttäjille tarjotaan vasta heinäkuussa. FeatureFreeze on kahden viikon päästä eli tuo voisi vielä päivittyä uusimpaankin versioon eli tuohon 1.24.

Muokkaus: Täsmennetty tuota aikataulua. Päivitys on siis mahdollinen jo julkaisun jälkeen, mutta uutta versiota tarjotaan vasta 20.04.1:n ilmestyessä.
« Viimeksi muokattu: 13.02.20 - klo:22.45 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Minulla Ubuntu 18.04.4 LTS Mate 1.20.1.
Miten asennan uudemman Mate version 1.24 ? Näyttää olevan minulle hieman sekava.
Aikuisen oikeasti ei Mate 1.24 ole tuettu Ubuntu 18.04.x -versiossa.
Kun haluat pitää Ubuntu -versiosi vakaana, ei tuollaisia kannata edes alkaa asentelemaan.
Edes uusin Ubuntu 19.10 ei tarjoa oletuksena ko. versiota vaan version
mate-desktop (1.22.2-0ubuntu1) [universe]
Mate-paketit 1.24 tarjottaneen virallisesti jakeluun Focal-versioon 20.04:
https://packages.ubuntu.com/focal/mate-desktop

Miksi yleensä haluaisit asentaa ko. työpöytäversion "vanhaan" viralliseen, ja tuettuun jakeluversioon?