Kirjoittaja Aihe: TW-EAV510AC-B Uusi 1000Mhz prosessori malli, Langaton tukiasema, reititin  (Luettu 3186 kertaa)

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
TW-EAV510AC-B Uusi 1000Mhz prosessori malli, Langaton tukiasema, reititin, palomuuri.

Kliks

Tuollaisen tilasin tällä viikolla Telewelliltä. Hain sen postista tänä aamuna ja olen tapellut sen kanssa koko päivän...

Minulla on Saunalahden mokkula, joka tulee tuon reitittimen kylkeen kiinni (USB) ja sillä olisi tarkoitus luoda internetyhteys. Tuo mokkula on Huawein e392, ja se toimii minulla vielä vanhemmassa Telewellin reitittimessä ihan OK. Mutta tässä uudessa nettiyhteyttä en saa muodostumaan.

Aluksi, kun otin tuota uutta reititintä käyttöön, Telewell ei tunnistanut, eikä oikeastaan mitenkään huomannut tuota Huawein tikkua.

Armottoman googlettamisen ja penkomisen jälkeen huomasin, että tuohon uuteen reitittimeen on olemassa päivitys, päivätty 23.11.2019.
No minähän asensin sen. Asennus toimi OK.

Nyt tuo Telewell tunnistaa oikein mokkulani ja tavallaan väittää, että yhteys olisi saatukin, mutta ei kuitenkaan pelitä. Tuossa reitittimessä on "Internet" merkkivalo, se ei syty koskaan. Mokkulani vilkuttaa turkoosia, eli yhteyttä ei todellakaan ole.

Olen kahlannut kaikki mahdolliset asetukset tuossa reitittimessä, mutta mikään ei auta. Olen yrittänyt soittaa Telewellin asiakastukeen, mutta siellä saa vaan jonottaa (n. 2 €:n minuutti hintaan). Joten vesiperä sieltäkin.

Onko jollakin aavistustakaan millä konstilla saisin tuon vehkeen toimimaan.  :-[
« Viimeksi muokattu: 07.12.19 - klo:18.25 kirjoittanut epiphone »
Kahvi on väkevin juomani

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko tuo jopa niin turha laite, että vaatii tämän 120€ mokkulan kaveriksi.

https://telewell.fi/fi/tuote/tietoliikenne/internet-kotona/3g4glte-tuotteet/TW_LTE_CAT6/tw-lte-usb-cat-6-sovitin-antennit

Olisit suosiolla ostanut 4G reitittimen ilman turhaa mokkulasäätöä.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Onko sinulla vanha Saunalahden SIM-kortti? Niiden APN on ”internet.saunalahti”. Näkyy TW-EAV510 AC:n ohjekirjassa APN olevan oletuksena ”internet”.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/asetukset/

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Onko sinulla vanha Saunalahden SIM-kortti? Niiden APN on ”internet.saunalahti”. Näkyy TW-EAV510 AC:n ohjekirjassa APN olevan oletuksena ”internet”.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/asetukset/

Koitin tuota ehdottamaasi konstia, ei tunnu pelittävän silläkään.

Yritän laittaa tähän viestiin kuvakaappauksen 3G/4G;n tilasta, tuolta Telewellin hallinnasta.
Kahvi on väkevin juomani

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko tuo mokkula hilink versio? Voipi johtua siitä, ettei se osaa sitä käyttää.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Onko tuo mokkula hilink versio? Voipi johtua siitä, ettei se osaa sitä käyttää.

Juu, en tiedä, mutta varmaan on niinkin, että tuo mun mokkula on niin vanha, ettei sille ole vaivauduttu koodaamaan tukea.

No täytyy laittaa sähköpostia telewellille, jos kehtaisivat, lisäämään tuen E392 mokkulalle.
Kahvi on väkevin juomani

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko tuo mokkula hilink versio? Voipi johtua siitä, ettei se osaa sitä käyttää.

Juu, en tiedä, mutta varmaan on niinkin, että tuo mun mokkula on niin vanha, ettei sille ole vaivauduttu koodaamaan tukea.

No täytyy laittaa sähköpostia telewellille, jos kehtaisivat, lisäämään tuen E392 mokkulalle.

Joillekin mokkuloille on päivitys olemassa, jolla saa hilinkin pois käytöstä.

tamrock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 142
  • Zervuska haidis
    • Profiili
Hei,

Minulla on vastaava modeemi, tosin VDSL käytössä. Itsellä oli alkuun ongelmia yhteyden katkeilun kanssa ja avun ongelmaan sain Telewelliltä juuri sähköpostitse. Itse asiassa asiakaspalvelu olikin parasta mihin olen tähän mennessä törmännyt  :)