Kirjoittaja Aihe: Android älykännykän akun vaihtaminen itse?  (Luettu 2533 kertaa)

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Android älykännykän akun vaihtaminen itse?
« : 05.11.19 - klo:19.29 »
Heps!

Minulla on tässä puhelimena Android-käyttöjärjestelmällä varustettu Honor 6A älyluuri.
Tuo laite on ollut minulla nyt n. 2 vuotta.

Akku perskules meinaa tyhjentyä liika nopeasti. Youtubesta löysin videon, jonka opeilla olisi mahdollista vaihtaa akku itse. Akunvaihtovideo Honor 6A

Nyt kysynkin, kannattaako akku vaihtaa itse, vai vienkö jonnekkin huoltoon.

Jos vaihtaisin akun itse, mistä kannattaisi (mieluummin kotimaasta) ostaa akun?

Onko muut palstalaiset vaihtaneet akkuja omiin alyluureihin?
Kahvi on väkevin juomani

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Android älykännykän akun vaihtaminen itse?
« Vastaus #1 : 05.11.19 - klo:20.07 »
Tämä näyttää pyytävän asennuksesta noin 20 €, joten enpä lähtisi itse vaihtamaan...

https://www.itapsa.com/tuote/huawei-honor-6-akun-vaihto/?gclid=EAIaIQobChMIpu7shdPT5QIVHoGyCh0q5QwSEAAYAiAAEgI-6PD_BwE

Jos haluaa itse vaihtaa, niin jonkin verran huonomaineisen liikkeen löysin googlaamalla...
https://www.tokoitech.fi/product/1454/huawei-honor-6-myos-honor-4x-akku-asennussarja?gclid=EAIaIQobChMIic-Bq9HT5QIVio2yCh38QQiWEAAYASAAEgL57fD_BwE

täällä arvioita liikkeestä...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11493867/iphone5-nayton-korjaus-itse!

En ole asennellut itse akkuja älyluureihin, mutta yhteen Nokialaiseen vaihdoin kuoret, jossa ei ollut varsinaisesti itsevaihdettavat kuoret. Youtube:ssa oli silloin ohjeet.

No sillä olettamuksella, että ei kannata korjauttaa tai ei haittaa, vaikka hajoisi enemmän, tein itse korjaukset. Ikävästi näytön ja ikkunan väliin jäi pölyhiukkanen, mutta muuten kouren vaihtaminen onnistui Youtube-ohjeilla.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Android älykännykän akun vaihtaminen itse?
« Vastaus #2 : 05.11.19 - klo:23.34 »
Jos kerran on jo kaksi vuotta vanha, niin siihen ei taida enää turvallisuuspäivityksiäkään tulla, joten katselisin kyllä uutta puhelinta mieluummin ja jättäisin tuon varalle. Näissä kauppakeskusten pikahuolloissa on aina arvoitus minkälainen opiskelija puhalinta räplää. Mitään korvauksia eivät taida maksaa vaikka puhelimen touhutessa hajoittaisivatkin. Akkujen laatukin on täysi mysteeri.

Kannattaa mös kokeilla tehdasasetusten palautusta, josko akkukesto sillä paranisi.

Tazaa81

  • Vieras
Vs: Android älykännykän akun vaihtaminen itse?
« Vastaus #3 : 16.12.19 - klo:15.09 »
Itselläni on hyviä kokemuksia akun vaihtamisesta! Akun vaihtaminen puhelimeen vaikutti ajatuksena aluksi hankalalta. Tilasin kuitenkin Honor 8 puhelimeeni uudet suojakuoret sekä akun samapa sen vaihtamista olisi kokeilla, kun niin halvalla sain uuden. Tarkasti Youtube ohjeita seuraten sain kun sainkin akun vaihdettua ja nyt puhelin pelittää kuten ennenkin, mutta akku kestää paremmin. Eli ei se akun vaihtaminen vaikeaa ole. Tsemppiä akun etsintään ja vaihtoon! :)

Mainoslinkki poistettu. -- Timo Tamminen
« Viimeksi muokattu: 16.12.19 - klo:19.45 kirjoittanut Timo Tamminen »

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Android älykännykän akun vaihtaminen itse?
« Vastaus #4 : 16.12.19 - klo:17.24 »
Itselläni on hyviä kokemuksia akun vaihtamisesta! Akun vaihtaminen puhelimeen vaikutti ajatuksena aluksi hankalalta. Tilasin kuitenkin Honor 8 puhelimeeni uudet suojakuoret sekä akun  samapa sen vaihtamista olisi kokeilla, kun niin halvalla sain uuden. Tarkasti Youtube ohjeita seuraten sain kun sainkin akun vaihdettua ja nyt puhelin pelittää kuten ennenkin, mutta akku kestää paremmin. Eli ei se akun vaihtaminen vaikeaa ole. Tsemppiä akun etsintään ja vaihtoon! :)

Eikö kauppa käy, kun pitää foorumeille tulla sissimarkkinoimaan?