Kirjoittaja Aihe: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla -> tekstidokumentti tulostuu, mutta kuvat ei  (Luettu 4403 kertaa)

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Heipä hei

Oletteko törmänneet tilanteeseen, jossa kuvat ja esim. libre officen tiedostot tulostuvat, mutta pdf dokumentit eivät tulostu. Printteri ei ikään kuin ota sitä vastaan. Myös testitulostus toimii hienosti.

Harmillinen ongelma, tosin ei liene isokaan asia.
« Viimeksi muokattu: 01.11.19 - klo:09.50 kirjoittanut koskiniva »
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla
« Vastaus #1 : 31.10.19 - klo:20.50 »
Hei!

Mikä Ubuntu sulla on? 18.04 LTS vai jokin muu?
Kahvi on väkevin juomani

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla
« Vastaus #2 : 31.10.19 - klo:22.01 »
Hei!

Mikä Ubuntu sulla on? 18.04 LTS vai jokin muu?

Olen kokeillut Ubuntu 18.04 LTS -versiolla ja Linux Mintin uusimmalla versiolla. Sama juttu.

Tulostin on Brother 2300, sehän tukee hyvin Linukkaa, mutta ei vain auta.
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla
« Vastaus #3 : 01.11.19 - klo:07.05 »
On hatara muistikuva että joskus olisin joutunut temppuilemaan pdf-viewerin kanssa vastaavanlaisesta pulmasta. Mutta ei mitään mielikuvaa miten se oikeni.

Mikäs onkaan Ubuntun oletus noille, Atril tjsp.?

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla
« Vastaus #4 : 01.11.19 - klo:09.48 »
On hatara muistikuva että joskus olisin joutunut temppuilemaan pdf-viewerin kanssa vastaavanlaisesta pulmasta. Mutta ei mitään mielikuvaa miten se oikeni.

Mikäs onkaan Ubuntun oletus noille, Atril tjsp.?

Ongelma tarkentui. Jos pdf on tekstitiedosto, niin se tulostuu.
Mutta esimerkiksi elokuvalippua ei voi tulostaa.

Grafiikka näyttäisi olevan ongelma pdf -tulostuksessa. Kokeilin tulostaa myös vanhaa lentolippua.
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Tulostus ei toimi pdf -tiedostoilla
« Vastaus #5 : 01.11.19 - klo:10.05 »
On hatara muistikuva että joskus olisin joutunut temppuilemaan pdf-viewerin kanssa vastaavanlaisesta pulmasta. Mutta ei mitään mielikuvaa miten se oikeni.

Mikäs onkaan Ubuntun oletus noille, Atril tjsp.?

Ongelma tarkentui. Jos pdf on tekstitiedosto, niin se tulostuu.
Mutta esimerkiksi elokuvalippua ei voi tulostaa.

Grafiikka näyttäisi olevan ongelma pdf -tulostuksessa. Kokeilin tulostaa myös vanhaa lentolippua.

Itselläni on huonoja kokemuksia Brotherista. Tulostus sujui normaalisti ongelmitta, mutta jos kuvassa oli (muistaakseni) vektorigrafiikkakuvia, niin silloin tulostus meni erroriin. Saattoi olla myös niin että oli vektorigrafiikka liukuvärejä, mutta siitä on jo viitisen vuotta, niin en muista tarkemmin. Kyseinen ongelma johtui siitä, että BRScript ei ole täysin yhteensopiva PostScriptin kanssa.

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Tämä on kummallista kun se on ennen toiminut. Olen tulostellut samoja dokkareita ihan normaalisti. Ilmeisesti jonkin päivityksen yhteydessä asia on mennyt juntturaan. Itse asiassa nyt kun muistelen, niin päivitin 18.04 versioon edellisen version. En muista että se olisi toiminut sen jälkeen.
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Täällä on raportoitu samaa ongelmaa Brotherin kanssa Ubuntu 18.04:ssä, mutta toistaiseksi ei ratkaisuja: https://askubuntu.com/questions/1152416/printer-will-not-print-pdf-png-and-ps-files-on-ubuntu-18

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Täällä on raportoitu samaa ongelmaa Brotherin kanssa Ubuntu 18.04:ssä, mutta toistaiseksi ei ratkaisuja: https://askubuntu.com/questions/1152416/printer-will-not-print-pdf-png-and-ps-files-on-ubuntu-18

Tämäpäs ikävää.

Pitää ilmeisesti ostaa uusi tulostin. Suosituksia? Voisi ostaa väritulostiminen.
Kuka haluaisi ostaa tästä hyvän uudehkon Brotherin :)

--jaa taidanpa asentaa vanhan version ja kokeilla sitä ennen josko toimisi.
« Viimeksi muokattu: 01.11.19 - klo:17.33 kirjoittanut koskiniva »
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Toimii versiolla 16.04, mutta ongelma on versiossa 18.04. Joten mennään tällä.
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Minäkin olen tämän kokenut. Aikaa on muutama vuosi. PDF tulosteet meni kyllä perille, mutta tulostusnapista tulostuksen alkamiseen meni varmaan 5 minuuttia. Kyseessä oli parikymmensivuinen ohje, niin se piti vielä taukoja välissä ja aikaa koko hommaan meni varmaan 15 minuuttia. Oletin sen johtuvan jostain pdf dokumentin ominaisuudesta, mutta en sen kummemin asiaan perehtynyt.

Kannattaa kokeilla avata pdf josssain editorissa ja tallentaa uudestaan vaikka vähän heikommalla laadulla, josko se asian korjaisi. Minä luulen, että se tulostustiedosto menee joidenkin tarkempien kuvien kohdalla älyttömän suureksi ja tiedonsiirrossa tulostimelle kestää aikaa.

koskiniva

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Minäkin olen tämän kokenut. Aikaa on muutama vuosi. PDF tulosteet meni kyllä perille, mutta tulostusnapista tulostuksen alkamiseen meni varmaan 5 minuuttia. Kyseessä oli parikymmensivuinen ohje, niin se piti vielä taukoja välissä ja aikaa koko hommaan meni varmaan 15 minuuttia. Oletin sen johtuvan jostain pdf dokumentin ominaisuudesta, mutta en sen kummemin asiaan perehtynyt.

Kannattaa kokeilla avata pdf josssain editorissa ja tallentaa uudestaan vaikka vähän heikommalla laadulla, josko se asian korjaisi. Minä luulen, että se tulostustiedosto menee joidenkin tarkempien kuvien kohdalla älyttömän suureksi ja tiedonsiirrossa tulostimelle kestää aikaa.

Erikoista on, että jos samatiedosto on kuvana kuten otettu esimerkiksi screenshotti, niin sen se tulostaa kyllä.
No, ongelma kierretty versiolla 16.04... siinä tulostus toimii kuten pitääkin.
LENOVO ThinkPad E14 ja Ubuntu 20.04. Jos läppäriä miettii Linuxille, niin tämä toimi heittämällä.

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Minäkin olen tämän kokenut. Aikaa on muutama vuosi. PDF tulosteet meni kyllä perille, mutta tulostusnapista tulostuksen alkamiseen meni varmaan 5 minuuttia. Kyseessä oli parikymmensivuinen ohje, niin se piti vielä taukoja välissä ja aikaa koko hommaan meni varmaan 15 minuuttia. Oletin sen johtuvan jostain pdf dokumentin ominaisuudesta, mutta en sen kummemin asiaan perehtynyt.

Kannattaa kokeilla avata pdf josssain editorissa ja tallentaa uudestaan vaikka vähän heikommalla laadulla, josko se asian korjaisi. Minä luulen, että se tulostustiedosto menee joidenkin tarkempien kuvien kohdalla älyttömän suureksi ja tiedonsiirrossa tulostimelle kestää aikaa.

Näin tarkkaan kuvatussa tilanteessa voi kokeilla pdf tiedoston paloittelua sivuiksi
Koodia: [Valitse]
pdfseparate Ohje.pdf ohje%d
Askubuntu vastauksen mukaan kyse saattaa olla puuttuvasta tiedostosta tai tiedoston oikeudesta.
Koodia: [Valitse]
service cups statusvoi antaa virheilmoituksen asiasta

lahtis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Huomannut tässä kun yrittänyt laskuja tulostaa osa pdf-tiedostoista tulostuu ja osa ei. Edellisellä jakelulla toimi ihan oikein, mutta tällä ei.

Käytössä  Ubuntu18.04 LTS 64bit, DCP-1510 laser tulostin.
Ubuntu 14.04 LTS 64bit - with NVIDIA GTX 560ti (ppa: drivers.)

Leko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 329
    • Profiili
    • taistop.kapsi.fi
Brother_HL-4140CN_series tulostimesta sellainen huomio, että ajurilla PXLCOLOR.PPD versio1.1 pdfffät tulostuu huonommin kuin ajurilla PCL3.PPD versio 1.1  Tällä perusteella rohkenen ehdottaa, että jos tarjolla on useampia ajureita, kannattaa kokeilla, mikä paarhaiten kelpaa. Minulla Ubuntu 18.