Kirjoittaja Aihe: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D  (Luettu 2790 kertaa)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« : 20.09.06 - klo:15.40 »
Siis php5 oli tarkoitus asentaa ja yhtäkkiä tulikin flashpluginin asennus valikko konsoliin.
Hassuinta tässä on se että konsoli väittää minulla olevan jo tuorein php5, josta voin aikas varmana todeta ettei ole kun olen vasta apachea asentelemassa  ???

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install php5
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
php5 is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
Need to get 0B of archives.
After unpacking 0B of additional disk space will be used.
Setting up flashplugin-nonfree (7.0.68~ubuntu1~dapper1) ...
usage: update-rc.d [-n] [-f] <basename> remove
       update-rc.d [-n] <basename> defaults [NN | sNN kNN]
       update-rc.d [-n] <basename> start|stop NN runlvl [runlvl] [...] .
                -n: not really
                -f: force
dpkg: error processing flashplugin-nonfree (--configure):
 subprocess post-installation script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
 flashplugin-nonfree
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Ja kun kokeilin apt-get remove php5 niin kappas, sama flashplugin asennusvalikko tuli kummittelemaan.
Annoin sen sitten asentua, palautti erroria ja nyt olen jumissa. En saa php5:sta asennettua, pois enkä tuota hemmetin flashpluginia sen kummemmin suuntaan tai toiseen.

*täysin pihalla*

No niin. Koetin vielä samaan syssyyn poistaa apachen mutta sama flashplugin se siellä. Eli nyt ei pysty asentamaan tahi poistamaan mitään. Taitaa olla tupakin paikka -->  ;D

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #1 : 20.09.06 - klo:15.56 »
Siis php5 oli tarkoitus asentaa ja yhtäkkiä tulikin flashpluginin asennus valikko konsoliin.
Hassuinta tässä on se että konsoli väittää minulla olevan jo tuorein php5, josta voin aikas varmana todeta ettei ole kun olen vasta apachea asentelemassa  ???

minä puolestani olen aika varma, että sinulla on viimeisin php asennettuna. lisäksi olen täysin varma, että olet aikaisemmin yrittänyt asentaa flashpluginia, eikä sen asennus ole mennyt kunnolla läpi, joten se on aptin taskijonossa josta sitä yritetään suorittaa aina aptin suorituksen yhteydessä kuten kuuluukin.
Janne

villejuho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
  • Sorsa?
    • Profiili
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #2 : 20.09.06 - klo:15.59 »
Juu. Vika on viallisessa paketissa (flashplugin-nonfree/dapper-backports). Joku oli vahingossa käyttäny edgyn update-rc.d scriptiä(tai jotain, lue täältä lisää -> http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=261179. Jos haluat pelata varman päälle niin oottelet virallista päivitys pakettia tohon flash plugiin. Mutta jos haluat saada ton toimimaan saman tien niin tee näin(komennot kirjoitetaan päätteeseen, en ota mitään vastuuta mahdollisista jälkiseuraamuksista. Itellä kuitenkin toimi toi..):
Koodia: [Valitse]
sudo sed -e 's/multiuser/defaults/' -i /var/lib/dpkg/info/flashplugin-nonfree.postinst
sudo dpkg --configure -a

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #3 : 20.09.06 - klo:16.47 »
No mikäli php5 on ubuntun asennuksen mukana tullut niin sitten se on varmaankin ollut jo aikaisemmin.
Mutta ei kait auta kuin odotella että tuo flashplugin tuosta korjataan kun ei viitsi lähteä pelailemaan noilla vippaskonsteilla.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #4 : 21.09.06 - klo:18.51 »
Milloinkahan se flashplugin päivitys korjataan, ei voi asentaa mitään ohjelmia  :-[

Linux user # 406601

Sepe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
  • Ubuntu rules!
    • Profiili
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #5 : 21.09.06 - klo:20.52 »
Se olisi mukana tietää. Menin testaamaan tuota villejuhon konstia omalla vastuulla ja se toimi... ainakin osittain. Flashit näkyvät, mutteivät kuulu. Mitenköhän tämän saisi korjattua? Vai korjaantuuko se, kun tuo toimiva päivitys tulee viimein?

EDIT:Jahah, tämä olikin sitten taas näitä mysteerisempiä tapauksia. Jostain syystä oli äänenvoimakkuuksista pcm vääntynyt itsestään nollille, joten flashin kanssa tuolla ei ollutkaan mitään tekemistä. Ei tullut huomattua, kun muuten koetan multimediaa lukuunottamatta pitää systeemin melko äänettömänä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.06 - klo:21.19 kirjoittanut Sepe »
Those people who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
-- Isaac Asimov

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: php5 onkin flashpluhin...mitäs per... :D
« Vastaus #6 : 21.09.06 - klo:20.54 »
Minä taidan vielä odotella sitä päivitystä, toivottavasti ei kestä monta päivää enää.

Linux user # 406601