Kirjoittaja Aihe: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle  (Luettu 3668 kertaa)

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 721
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« : 04.09.19 - klo:16.49 »
Ostin Romero's shopista John Romeron uuden Doom-episodin hintaan 6,66 , ja Paypal -tililleni jäi 0,34 euroa killumaan ennen kuin teen seuraavan talletuksen pankkitililtäni sinne verkko-ostoksia varten. Onko olemassa 0,34 euron suuruisen lahjoituksen mahdollistavaa Ubuntu-järjestöä tai vastaavaa Linux säätiötä vastaaavaa tahoa, johon kelpaa kaiken kokoiset, myös näin pienet lahjoitukset?

Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #1 : 04.09.19 - klo:18.09 »
Ostin Romero's shopista John Romeron uuden Doom-episodin hintaan 6,66 , ja Paypal -tililleni jäi 0,34 euroa killumaan ennen kuin teen seuraavan talletuksen pankkitililtäni sinne verkko-ostoksia varten. Onko olemassa 0,34 euron suuruisen lahjoituksen mahdollistavaa Ubuntu-järjestöä tai vastaavaa Linux säätiötä vastaaavaa tahoa, johon kelpaa kaiken kokoiset, myös näin pienet lahjoitukset?

Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Ne mitkä tuli ensimäisenä mieleen ei käy. Gnome vaatii 5€ ja KDE 2€ ja Ubuntu 1€
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #2 : 04.09.19 - klo:18.21 »
https://www.linuxfoundation.org/about/donate/

Tuollainen tuli Googlella vastaan. En osaa toki sanoa onko vähimmäissummaa.
Kahvi on väkevin juomani

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #3 : 04.09.19 - klo:18.36 »
https://www.linuxfoundation.org/about/donate/

Tuollainen tuli Googlella vastaan. En osaa toki sanoa onko vähimmäissummaa.

Kokeilin ja sanoo "$1.00 minimum donation"
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #4 : 04.09.19 - klo:18.51 »
https://www.linuxfoundation.org/about/donate/

Tuollainen tuli Googlella vastaan. En osaa toki sanoa onko vähimmäissummaa.

Kokeilin ja sanoo "$1.00 minimum donation"

OK. Hyvä tietää jatkossa, en ole kovinkaan paljon itse lahjoitellut.  :-[
Kahvi on väkevin juomani

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #5 : 04.09.19 - klo:19.15 »
Paypal taitaa vetää välistä 35 eurosenttiä + 1-2% per lahjoitus. Eli ilmeisesti tuo 1€ on minimi.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #6 : 04.09.19 - klo:20.49 »
Linux Mint taitaa hyväksyä, ainakin Paypal kirjautumisikkunaan asti kelpasi.
https://www.linuxmint.com/donors.php
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 721
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #7 : 05.09.19 - klo:02.46 »
Joo, taitaa olla minimi melkein noissa kaikissa vähintään 1€/1$- Katsoin ja ekana tuota Linux Foundationia niin sinne oli 1$ minimi.

Sitten tuolla PayPal:in Charity sivustolla katsoin WWF:n, Greenpeacen ja Pelastakaa Lapset -järestön lahjoitussivuja (Save the Children), eläinten ja ihmisoikeuksien tasa-arvon kannattamisen puolella kun olen, niin viralliset PayPal -Charity-sivulla listatut järjestöt minimi on vähintään 1€ kanssa, nollaa ei voi syöttää alkuun, mutta pisteen voi syöttää. Tulee nollaa syötettäessä alkuun, että "Enter valid number" -herja.

Täytyy seuraavan pankkitili-talletuksen yhteydessä ja sen jälkeen kun rahat kirjautunut tilille, tonne PayPaliin sitten pistää varmaan pari euroa Linux Foundationille.
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #8 : 05.09.19 - klo:08.12 »
Ostin Romero's shopista John Romeron uuden Doom-episodin hintaan 6,66 , ja Paypal -tililleni jäi 0,34 euroa killumaan ennen kuin teen seuraavan talletuksen pankkitililtäni sinne verkko-ostoksia varten. Onko olemassa 0,34 euron suuruisen lahjoituksen mahdollistavaa Ubuntu-järjestöä tai vastaavaa Linux säätiötä vastaaavaa tahoa, johon kelpaa kaiken kokoiset, myös näin pienet lahjoitukset?

Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Miksi ihmeessä et ole paypaliin linkittänyt pankki tai luottokorttia, niin ei tarvitse noin hankalasti kikkailla?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #9 : 05.09.19 - klo:09.40 »
Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Miksi ihmeessä et ole paypaliin linkittänyt pankki tai luottokorttia, niin ei tarvitse noin hankalasti kikkailla?

... koska en halua viljellä luottokorttitietoja kaikkialle. (Tämä on siis oma vastaukseni kyseiseen kysymykseen.)

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #10 : 05.09.19 - klo:10.39 »
Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Miksi ihmeessä et ole paypaliin linkittänyt pankki tai luottokorttia, niin ei tarvitse noin hankalasti kikkailla?

... koska en halua viljellä luottokorttitietoja kaikkialle. (Tämä on siis oma vastaukseni kyseiseen kysymykseen.)

Pelkäätkö, että Paypal alkaa korttiasi väärin käyttämään  ::)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #11 : 05.09.19 - klo:11.34 »
Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Miksi ihmeessä et ole paypaliin linkittänyt pankki tai luottokorttia, niin ei tarvitse noin hankalasti kikkailla?

... koska en halua viljellä luottokorttitietoja kaikkialle. (Tämä on siis oma vastaukseni kyseiseen kysymykseen.)

Pelkäätkö, että Paypal alkaa korttiasi väärin käyttämään  ::)

En vaan sitä, että joku korkkaa mun tunnuksen, ja rupeaa sen jälkeen käyttämään korttiani. ;)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #12 : 05.09.19 - klo:14.12 »
Noiden pikkusummien ongelmana on, että niistä tulee kuluja enemmän kuin hyötyä, siksi niitä ei erityisesti suosita. Seuraava juttu ei liity paypaliin, mutta rahaliikenteeseen kyllä. Eräs sankari päätti vähän kiusata yhdistystä johon kuulun, ja kun yhdistyksen tili ei ole mikään yksityishenkilön käyttötili niin pankkihan veloitti myös sisään menevistä siirroista. Tää sankari spämmäsi tiliä sentin siirroilla, isolla liudalla sellaisia. No temppuna moinen ei toki ole fiksuimmasta päästä kun siitä sattuu jäämään automaattisesti kiinni. Yhteydenotto lakimieheltämme sitten johti siihen ratkaisuun, että pelleily loppui ja pelleilijä maksoi kiltisti pelleilynsä aiheuttamat kulut.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Paypal -lahjoitus Linux -Ubuntu-yhteisölle
« Vastaus #13 : 13.09.19 - klo:11.42 »
Ostin Romero's shopista John Romeron uuden Doom-episodin hintaan 6,66 , ja Paypal -tililleni jäi 0,34 euroa killumaan ennen kuin teen seuraavan talletuksen pankkitililtäni sinne verkko-ostoksia varten. Onko olemassa 0,34 euron suuruisen lahjoituksen mahdollistavaa Ubuntu-järjestöä tai vastaavaa Linux säätiötä vastaaavaa tahoa, johon kelpaa kaiken kokoiset, myös näin pienet lahjoitukset?

Älkää nyt spämmätkö asiallisen keskustelun edistämiseksi, että "Mulle voi pistää".

Laita sinne paypalliin sen verran lisää rahaa, että sitä on minimin verran ja lahjoita sitten?
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"