Kirjoittaja Aihe: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04  (Luettu 3150 kertaa)

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« : 25.08.19 - klo:19.42 »
hei
oli tarkoitus asentaa compiz
mutta siinä meni kaikki pieleen
tällä hetkellä minulla ei ole yläpalkkia eikä ohjelmien kuvakkeita vasemmalla
tiedot
ubuntu 16.04
amd rv 730
löytyykö apua

tv
hilla

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #1 : 26.08.19 - klo:11.15 »
Käynnistä järjestelmä uudelleen esim. päätteen kautta, jos saat sen auki (Ctrl+Alt+T) ja komento reboot

Jos uudelleenkäynnistys ei korjaa ongelmaa, mutta pääset jollain keinolla kirjautumisikkunaan (eli automaattinen kirjautuminen ei ole käytössä), kokeile vaihtaa istunnon tyyppiä kirjautumiskehotteen ubuntu-kuvakkeen kautta.

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #2 : 26.08.19 - klo:13.58 »
reboot ei auttanut
Kun menin kirjautumisikkunassa omalla tunnarilla niin hiiren osoitin muuttui normaaliksi ennen oli risti
Vieras istunto samanlainen kuin oma -ei kuvakkeita miten jos instaloi uuden driverin

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #3 : 26.08.19 - klo:14.33 »
Oliko sinulla aluksi ihan tavallinen Ubuntu 16.04 oletustyöpöydällä? Miten asensit Compizin? (Se on nimittäin jo vakiona käytössä Ubuntu 16.04:n Unity-työpöydällä.)

Mitä istuntotyyppejä kirjautumisikkunan Ubuntu-kuvakkeen valikossa näkyy? Esimerkiksi jos gnome-session-fallback on asennettuna, siellä pitäisi olla tällaiset vaihtoehdot:


hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #4 : 26.08.19 - klo:15.15 »
oletustyöpöydällä ubuntu 16.04
compizin asensin päätteen kautta ja poistin sen myös päätteen kautta, kun kaikki oli sekaisin
kirjautumisikkunassa on oma ja vieras tili -- olenkohan minä oikeassa kirjautumisikkunassa ??

sitten vielä yksi kysymys
minulla on nyt toimistossa ubuntu ja varastossa ubuntu -ovat eri rakennuksia mutta samassa verkossa
kaikki filet ovat nyt toimiston koneessa, millä ohjelmalla pääsen varaston koneella toimiston koneeseen- täysillä valtuuksilla
« Viimeksi muokattu: 26.08.19 - klo:16.19 kirjoittanut hilla »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #5 : 26.08.19 - klo:16.09 »
oletustyöpöydällä ubuntu 16.04
compizin asensin päätteen kautta ja poistin sen myös päätteen kautta, kun kaikki oli sekaisin

Luultavasti olet rikkonut Unityn tuossa hässäkässä. Se ei toimi ilman Compizia.

Jos pääset jollain keinolla komentoriville, kokeile asentaa paketti ubuntu-desktop, jos se toisi poistetut paketit takaisin:

Koodia: [Valitse]
sudo apt install ubuntu-desktop

kirjautumisikkunassa on oma ja vieras tili -- olenkohan minä oikeassa kirjautumisikkunassa ??

Valitse oma tilisi ja klikkaa sitten hiirellä Ubuntu-kuvaketta, niin pääset valitsemaan istunnon tyypin:


hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #6 : 26.08.19 - klo:16.37 »
Asensin ubuntu desktopin kuvakkeet ja yläpaneli tulivat mutta tilanne on sama kuin alussa
Kun klikkaan hiirellä osoitin suurenee ja näytön kuvat tekstit suurenevat onko joku näppäin asetus millä saan nollattua tämän suurennoksen
Minun kirjautumisikkunassa ei ole ubuntu kuvaketta
Hiiren klikkaus ei avaa ohjelmia
« Viimeksi muokattu: 26.08.19 - klo:16.39 kirjoittanut hilla »

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: kuvakkeet ja yläpalkki hävis 16.04
« Vastaus #7 : 26.08.19 - klo:19.24 »
kiitos nm
asensin gnomen ja lähti pelittämään

jos alla olevaan asiaan  vielä löytyy vastaus olen kiitollinen
minulla on nyt toimistossa ubuntu 16.04 ja varastossa ubuntu 16.04 -ovat eri rakennuksia mutta samassa verkossa
kaikki filet ovat nyt toimiston koneessa, millä ohjelmalla pääsen varaston koneella toimiston koneeseen- täysillä valtuuksilla

löysin vastauksen ylläolevaan kysymykseen
kiitos kaikille
« Viimeksi muokattu: 26.08.19 - klo:20.21 kirjoittanut hilla »