Kirjoittaja Aihe: LibreOffice ja Google Drive  (Luettu 2769 kertaa)

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
LibreOffice ja Google Drive
« : 25.08.19 - klo:14.27 »
Heips!

LibOn pitäisi kyetä avaamaan Google Drive, siellä olevat kansiot ja tiedostot. Yritin, mutta ongelmaksi tuli 6-numeroinen PIN, jota LibO pyyttä sen jälkeen, kun olen kertonut google tilin tunnarin ja salasanan.

Tietäisköhän joku mikä PIN tämä on. Google Driven puolella voi ottaa käyttää nelinumeroisen PIN tunnarin, mutta kuusinumeroisen asettamista en ole keksinyt.

Eli kuinka mennä LibreOfficella Google Driveen?
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #1 : 26.08.19 - klo:12.02 »
LibOn pitäisi kyetä avaamaan Google Drive, siellä olevat kansiot ja tiedostot. Yritin, mutta ongelmaksi tuli 6-numeroinen PIN, jota LibO pyyttä sen jälkeen, kun olen kertonut google tilin tunnarin ja salasanan.

Ilmeisesti kyseessä on bugi liittyen käyttäjätunnuksen tai salasanan erikoismerkkeihin tai johonkin muuhun yksityiskohtaan, joka estää kirjautumisen joillakin käyttäjätunnuksilla: https://ask.libreoffice.org/en/question/98400/libreoffice-access-to-google-drive-asks-for-authentication-6-digit-pin/?answer=164771#post-id-164771

Kyseistä PIN-koodia ei siis saa mistään, vaan dialogin ilmestyminen tarkoittaa, että kirjautuminen on jostain syystä epäonnistunut. Millä LibreOfficen versiolla olet kokeillut yhdistämistä Driveen?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #2 : 26.08.19 - klo:12.23 »
Ainakin versio 6.2.6.2 tekee tuon pin-kyselyn.

Hämärästi epäilen että asiaan vaikuttaa 2-factor -kirjautuminen.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #3 : 26.08.19 - klo:14.36 »
Tuleeko tuo pin-koodi mahdollisesti tekstiviestillä kännykkään?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #4 : 26.08.19 - klo:14.39 »
Innostuin kokeilemaan, kun näin tämän ketjun.

Mulla versio 6.2.6.2, sekä oma googletili että g-suite työn puolesta. Kokeilin molempia ja vaatii pin-koodia. Vain toisessa on 2-vaiheinen tunnistautuminen.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #5 : 26.08.19 - klo:15.14 »
Voi hyvinkin olla, ettei LibreOfficen Google Drive -kirjautuminen toimi tällä hetkellä lainkaan, eikä korjaustakaan ole näköpiirissä: https://github.com/tdf/libcmis/issues/22

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #6 : 26.08.19 - klo:20.16 »
Hei,

mulla on siis LibO 6.3. Joitakin versioita taaksepäin tuo linkitys Driveen kyllä toimi, mutta ei enää.
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #7 : 27.08.19 - klo:15.05 »
mulla on siis LibO 6.3. Joitakin versioita taaksepäin tuo linkitys Driveen kyllä toimi, mutta ei enää.

Rikkoutuminen johtunee Googlen muutoksista. Käytännössä sovellusten olisi ilmeisesti tarkoitus käyttää Googlen nettisivua kirjautumiseen oman kirjatumiskehotteen sijaan.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #8 : 27.08.19 - klo:16.41 »
mulla on siis LibO 6.3. Joitakin versioita taaksepäin tuo linkitys Driveen kyllä toimi, mutta ei enää.

Rikkoutuminen johtunee Googlen muutoksista. Käytännössä sovellusten olisi ilmeisesti tarkoitus käyttää Googlen nettisivua kirjautumiseen oman kirjatumiskehotteen sijaan.

Kyllähän tuo kuitenkin on kaiken aikaa toiminut tiedostoselaimessa.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: LibreOffice ja Google Drive
« Vastaus #9 : 27.08.19 - klo:17.27 »
mulla on siis LibO 6.3. Joitakin versioita taaksepäin tuo linkitys Driveen kyllä toimi, mutta ei enää.

Rikkoutuminen johtunee Googlen muutoksista. Käytännössä sovellusten olisi ilmeisesti tarkoitus käyttää Googlen nettisivua kirjautumiseen oman kirjatumiskehotteen sijaan.

Kyllähän tuo kuitenkin on kaiken aikaa toiminut tiedostoselaimessa.

Siinä kirjautuminen tapahtuukin Googlen sivuilla pikkuikkunassa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski