Avaa Windows 10 in S mode -tilassa käynnissä olevassa tietokoneessa Asetukset > Päivittäminen ja suojaus > Aktivointi.
Etsi kohta Vaihda Windows 10 Homeen tai Vaihda Windows 10 Prohon ja valitse sitten Siirry Storeen -linkki.
Omalla koneellani (Windows 10 Pro, versio 1903) aktivointi-kohdasta ei löydy kuvaamaasi kohtaa. Sen sijaan kohdassa Kehittäjille on kolme valintaa: Microsoft Storen sovellukset, Ohilataa sovellukset ja Kehittäjätila.
Minulla on käytössä Ohilataa sovellukset, ja olen asennellut kaikenlaista, mutta mitään en ole hakenut Microsoft Storesta, ainakaan tieten tahtoen (mutta Windows on saattanut hakea sieltä minulle jotain kun olen valinnut jotain asetuksia).
Nyt päätin kokeilla kehittäjätilaa, ja kas se ottaa käyttöön asetuksia joita en halua, enkä voi otttaa noita asetuksia pois tässä tilassa. Tilan vaihto ei myöskään auta siihen ongelmaan että ohjauspaneeli ei näytä kaikkia sovelluksia. Minun pitäisi päästä poistamaan yksi joka tuli asennettua vahingossa, mutta koska ohjauspaneeli ei sitä näytä, en pääse sitä poistamaan. Siihen ei kehittäjätilakaan auttanut, joten otanpa takaisin tilan Ohilataa sovellukset.
Satutko tietämään millä keinolla saisin kaikki ohjelmat näkyviin ohjauspaneelissa?