Kirjoittaja Aihe: Kde Neon ja Ubuntu katsosivat vain taustakuva monitorista jäi (RATKAISTU)  (Luettu 1848 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kirjoitan tätä taas kerran Windowsissa. Kde Neon on pelannut hyvin, mutta kun avasin sen tänään valmiustilasta (se oli vain vähän aikaa valmiustilassa), niin jäljellä oli vain toisen monitorin taustakuva. Mitään muuta ei näkynyt. En päässyt ohjauspaneeliin enkä siksi myöskään näytön asetuksiin. Ei ollut ohjelmavalikkoa missään. Ubuntun vikatila antoi vain edellisiä kerneleitä eikä niiden käyttö vaikuttanut mitenkään.

Päätteen sain aukeamaan komennolla ctrl + t. Se ei minua auttanut. Samoin oikeassa kulmassa oli valikko ylhäältä, josta pystyin valitsemaan poistumisen. Tällaista minulle ei ole vielä koskaan tapahtunut linux-ympäristössä. MITÄ PITÄISI NYT TEHDÄ? EN HALUA KÄYTTÄÄ WINDOWSIA.
« Viimeksi muokattu: 28.07.19 - klo:19.40 kirjoittanut Pontus12 »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Jostain syystä haluat käyttää KDE:tä - vaikka aikasten usein jos mitäkin pulmia.

Minä olen ollut hyvin tyytyväinen tähän Mate:een.
Milloin mahtoi olla kun Gnome 'tärveltiin' ja joku käyttäjä neuvoi Mate:n asennuksen.

Kokeilin ja tähän juutuin.

Mutta, elämä on valintoja ja kukin käyttää sitä kun tuntuu hyvältä.

dhara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Sorry OT, kun edellinenkin, mutta KDE on karkki ja sitä on hyvä säätää monin tavoin, itse olen viime aikoina ollut kanelissa kiinni.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Voi hyvin olla, että Mate on parempi kuin Kde tai sanotaan vakaampi. Mutta pidän Kde ympäristöstä siksi, että voin käyttää sekä aktivitdetteja että työpöytiä. Minulla on 32 gigaa muistia ja ssd kovalevyt, ja kone on toiminut muuten hyvin paitsi valmiustilasta palatessa. Siihenkin sain korjauksen joka on tähän asti pelannut.

Koska pääte toimii, tarvitsisin komennon, jolla saisin paneelit ja valikot näkyviin. Vähintäänkin asetukset, että voisin korjata näytön asetukset, sillä Neon sotki ne palatessaan valmiustilasta.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos vastauksista. Sain itse korjattua ongelman. Otin esille vikasietotila valikon, jossa oli eri vaihtoehtoja päivityksistä. Menin nykyisen kohdalle ja kirjoitin E. Neon aukesi ja kaikki asetukseni olivat paikallaan. Tämä ongelma ratkesi.