Kirjoittaja Aihe: Kdenlive 19 - ikkunointi ja asetukset eivät toimi kunnolla (RATKAISTU)  (Luettu 3739 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kdenlive 19 ei näytä asetuksia Kde Neon 19.04 jakelussa. Windowsissa  Kdenlive toimii oikein kuten Kde:n aikaisemmissa versioissa. Ongelma voi johtua myös Kde:n ikkunointiasetuksistani, sillä siinä on niin paljon ominaisuuksia, että olen saattanut vahingossa muuttaa valikkoasetuksia. Normaalisti Kdenliven asetustet ovat ohjelman yläreunassa. Aikaisemmissa versioissa minulla ei ole ollut mitään ongelmaa sen kanssa.

« Viimeksi muokattu: 13.08.19 - klo:20.12 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kdenlive 19 - ikkunointi ja asetukset eivät toimi kunnolla
« Vastaus #1 : 08.07.19 - klo:15.54 »
Nyt en voi Kdenlivessä tallentaa esimerkiksi näyttöasetuksiani. Valikoista puuttu tärkeitä piirteitä. Joko uusi versio ei toimi oikein kde-ympäristössä tai se pitää asentaa jotain toista kautta kuin Discoverista. En tosin tiedä, miten se silloin pitäisi asentaa. Ehkä poistan ohjelman nyt kokonaan ja yirtän sitten asentaa uudelleen.

Omituisinta on se, että Kde:n videoeditori ei toimi oikein Kde-ohjelmassa, mutta Windowsissa se toimii. Ehkä myös Ubuntussa, jota minulla ei tällä hetkellä ole koneissani.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Kdenlive 19 - ikkunointi ja asetukset eivät toimi kunnolla
« Vastaus #2 : 09.07.19 - klo:01.48 »
Mitä apt-cache policy kertoo kyseisen paketin osalta?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kdenlive 19 - ikkunointi ja asetukset eivät toimi kunnolla
« Vastaus #3 : 09.07.19 - klo:12.14 »
Miten apt-cachen saisi kertomaan asennetusta Kdenlivestä? Asensin sen Discoverylla. Osaan nimittäin vain joitakin yksinkertaisia komentoja ja yleensä kopsaan pitemmät rivit. Pidän Kde:n käyttöliittymästä niin Kubuntussa kuin Neonissa ja siksi käytän nyt Neonia. Myös siksi, että Linuxin ideologia on hieno.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kdenlive 19 - ikkunointi ja asetukset eivät toimi kunnolla
« Vastaus #4 : 13.08.19 - klo:20.12 »
Sain valikot näkyviin jonkun päivityksen jälkeen, joten tämä ongelma on ratkaistu.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Tarkoitatko, että valikot toimivat nyt myös alkuperäisessä muodossa?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Perusvalikot asetuksineen eivät toimi minulla yläreunassa,vaan vasemmassa reunassa pudotusvalikkona. Assettelut, kopioi, liitä etc. ovat ylhäällä. Niitä harvemmin edes tarvitsee, koska käytän monasti pikanäppäimiä. Mutta kyllä asetukset saa sivuvalikosta esille.