janne: mikä scripti nuo asetukset teki käyttäjän puolesta asennuksen jälkeen (vai tarkoititko itse asennusohjelmaa sillä scriptillä)?
siis siellä asennushakemistossa on teidosto nimeltä savage, joka muuten linkitetäänkin pelin käynnistystiedostoksi. se on oikeasti shellscripti sen sisältö on seuraavanlainen:
#!/bin/sh
# Needed to make symlinks/shortcuts work.
# the binaries must run with correct working directory
cd <asennushakemisto>
LD_LIBRARY_PATH=libs:$LD_LIBRARY_PATH ./savage.bin <asennushakemisto>
exit 0
ensimmäinen rivi määrää, että scriptin suorittaa sh-shell, kaksi seuraavaa on kommentteja, neljäs rivi vaihtaa suoritushakemistoksi hakemiston jonne savage on asennettu ja sen jälkeen tuleekin kiinnostava kohta... viides rivi asettaa poluksi, josta kirjastoja etsitään, nykyisestä hakemistosta löytyvän libs-hakemiston (ja vasta sen jälkeen vanhat hakemistot) ja käynnistää savage.bin tiedoston antamalla sille parametriksi asennushakemiston.
olettaisin, että tuo asennushakemisto annetaan parametrina päivityksiä varten, mutta varmuuttahan minulla ei tuosta ole. se on kuitenkin varmaa, että kirjastojen hakupolku on kunnossa tuota scriptiä käytettäessä.
Tuota 4. kohtaa voisi vähän spekuloida että mitä siinä pitäisi tehdä. Todennäköisesti riittäisi että puuttuvat kirjastot asentaisi /usr/lib/ hakemistoon, mutta pointtina just se ettei lähdetä ylikirjoittamaan olemassa olevia.
minusta siinä ei tarvitse tehdä yhtään mitään, koska tuo scripti asettaa jo polun oikein. ja olemalla erillään nuo kirjastot eivät varmastikaan tule ylikirjoitetuiksi ja pysyvät oikeassa versiossa (eli siinä mitä savage olettaa käyttävänsä).
ainoa ongelma joka minulla tuon kanssa oli, oli se, että savage halusi libtiff:stä versiota libtiff.so.3, mutta minun järjestelmässäni oli uudempi versio ko. kirjastosta (ja tietenkään kyseistä kirjastoa ei löytynyt myöskään savagen omasta kirjastohakemistosta).