Kirjoittaja Aihe: Päivitysoikeudet netissä olevalle ohjelmalle?  (Luettu 1203 kertaa)

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 681
    • Profiili
Hei ja hoi!

Käytän Zoteroa lähdeviitteiden hallintaan ja olen siihen jokseenkin tyytyväinen. Hienosti synkronoituu eri laitteiden välillä. Nyt kuitenkin ongelmana on ohjelman päivittäminen.  Saan tällaisen ilmoituksen:

"Suositeltu päivitys on saatavilla, mutta sinulla ei ole oikeuksia sen asentamiseen. Asentaaksesi päivitykset automaattisesti, lisää käyttäjätilillesi kirjoitusoikeus Zoteron ohjelmakansioon."

Tämä on outoa, sillä itsehän sen ohjelman asensin ja loin tuon Zotero-kansion, johon minulla siis on käyttöoikeudet. Kenelle tässä pitäisi antaa oikeuksia, ja miten?

Kun katson kansion oikeuksia, niin minulla on "Tiedostojen luonti ja poisto" -oikeudet, ja samat oikeudet on asetettu kohdassa "Muut".

Mitä vielä pitäis tehdä?
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Päivitysoikeudet netissä olevalle ohjelmalle?
« Vastaus #1 : 24.05.19 - klo:13.36 »
sudo chmod 707 /usr/bin/zotero && sudo chmod -R 707 /opt/zotero

lähde: https://druedin.com/2018/03/02/zotero-on-ubuntu-does-not-update-how-to-fix-the-permissions/
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB