Tuleeko toisillekin yhtenään turvallisuusilmoituksia Googlelta Gmailin käytöstä kun MailNotification postivahtisovellus on käytössä? Sehän on Ubuntun oman sovellusvarsaton vakiotuote ja pitäisi siksi olla luotettava. Onko sen lutettavuudesta jotain epäilyksiä? Pitäisikö valita jokin toinen siihen tarkoitukseen? Valikoima on hiukan suppea kun käytössä on Xubuntu.
Jostain syystä noita turvallisuusilmoituksia tulee yhtenään, viikottain. Kun tilillä ei ole kirjautuneena mitään muuta kuin MailNotification sovellus, ei puhelintakaan, kyseinen mukamas vähemmän turvallinen on Googlen mielestä siis se. Senhän on kirjauduttava tunnuksilla annetulla tarkistusvälillä katsomaan postilaatikkoa.
Myös toisella tilillä tulee usein turvallisuusilmoitus, että sille on joku kirjautunut Linux laitteella, vaikka se olen ollut minä itse. Tätä tapahtuu lähes päivittäin. Tälläkin tilillä on MailNotification ja lisäksi vielä puhelin. Tulee vaikutelma, että Linuxia pidetään turvallisuusriskinä.
Tästä ylenmääräisestä turvallisuusmeuhkaamisesta olen kirjoittanut Googlelle tukiopetuspyynnön, mutta en ole saanut edes vastausta.
Kyllä turvallisuus tärkeää on, mutta liiallisesta väärien hälytysten lähettelystä tulee "Pekka ja susi" ilmiö, ja onhan se kiusallista spämmiä.
Eihän kenenkään ole tietenkään pakko käyttää roskapostittavaa Googlea, mutta mikä sitten on vaihtoehto?