Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 18.04 alkaa välkkyä, kun se palautuu valmiustilasta (RATKAISTU)  (Luettu 1916 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kubuntu 18.04 alkaa välkkyä, kun se palautuu valmiustilasta. Minulla on uusi kone ja voin vielä vaihtaa sen, mutta en ole löytänyt samaa ilmiötä Windowspuolelta. Koneen takuu ei ymmärtääkseni toimi, jos valitan Kubuntusta. Onko kysymyksessä mahdollisesti vain jonkinlainen säädöistä riippuva juttu, vai eikö Kubuntu pysty toimimaan moiteettomasti tässä koneessa. Kysymyksessä on HP Omen, 32 Gt muistia, 12 x Intel Core prosessori i7-8750H CPU @2.2 GHz Kde plasma -versio: 5.12.7, Kde Frameworks
-versio: 5.44.0, Qt -versio: 5.9.5 Käyttöjärjestelmän ydin -versio 4.15.0-45 generic ja järjestelmä 64-bittinen. Käytän ulkkoista monitoria laajennetussa näyttötilassa.

Mitä pitäisi tehdä tällaisessa tapauksessa?
« Viimeksi muokattu: 06.03.19 - klo:20.30 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Varmaankin Plasmasta johtuva vika. Voi toki olla osittain Nvidian suljetun ajurin ongelma, eli kannattaa kokeilla myös uusimmalla 415-sarjan ajurilla, jos et vielä ole sitä tehnyt?

Ilmeneekö ongelma samalla tavalla, jos ulkoinen näyttö ei ole kytkettynä?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kyllä se välkkyi välillä silloinkin. Ajattelin aivan samaa, että se voisi johtua siitä ajurista. En asentanut uusinta, kun sitä edeltävä toimi jo. Nyt olen Windowsissa, mutta palaan Ubuntuun, Tarkistin vain, että vika ei ole koneessa, koska Windows palautui monta kertaa ilman ongelmia valmiustilasta. Kyllä tälläkin järjestelmällä voi työskennellä, mutta Kubuntu ja Ubuntu ovat paljon joustavampia silloin, kun toimivat. Ja kyllähän ne yleensä toimivat.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Sain viimein asennettua Nvidia 415 ajurin kiitos vanhojen ohjeiden, Nyt pitää vain seurata, toimiiko valmiustilasta palautuminen.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Ei auttanut. Valmiustilasta palatessa näyttö välkkyy välillä. Olen käyttänyt sitä nyt ilman valmiustilaa ja jättänyt vain koneen päälle. Toistaiseksi ei ole välkkynyt, mutta uusi ajuri ei ratkaissut ongelmaa kokonaan.
Olen nyt pärjäillyt sulkemalla uloisen monitorin, kun suljen koneen kannen, jolloin se menee valmiustilaan. Vasta kun olen herättänyt koneen uudelleen, avaan ulkoisen monitorin. Kai tämä nyt on jotenkin ratkaistu.
« Viimeksi muokattu: 06.03.19 - klo:20.30 kirjoittanut Pontus12 »