No niin, minäkin tartun aiheeseen. Edellä tuli kehuja, mutta minä taasen arvostelen. Silloin homma lienee helppo, kun sattuu omistamaan printterin, minkä esim. Ubuntu tunnistaa heti, mutta annas olla, jos omistat tai hankit printterin, mitä Ubuntu ei tunnistakkaan. Puhun nyt tavallisen Taunon suulla, eli ei mikään superkäyttäjä. Hänen pitää jostain hoksata, että apu löytyy täältä näiltä sivuilta, josta voi kysyä neuvoa, mutta seuraava ongelma onkin sitten tuo sudo-salakielen toiminta ( ennen dos-hommia Windowsin aamusarastuksen aikoihin ) minkä saa neuvona kuten edellä. Pitää opetella tuo päätetyöskentelyn tekniikka jne. Vaikka itse jo pari vuotta Ubuntua käyttäneenä olenkin haltioissani ja kehun sitä, niin en oikein uskalla mennä sanomaan ihmisille, että vaihtakaa ilman muuta Ubuntuun, koska pelkään juuri tätä printterin liittämisrituaalia, mihin he saattavat törmätä jos huono printteri sattuu olemaan käytössä.
Olen juuri itsekkin nyt tarttumassa tähän ongelmaan ja tarkoitukseni olisi lisätä mahdollisimman helpot ohjeet printterin asentamisesta noihin ylläpitämiini Ubuntu-ohjeisiini.
Toinen ongelma on se, että jos on yrittänyt asennella printteriä, mikä ei asennu Ubuntun omasta toimesta ja asennustiedostoja on kertynyt koneelle eikä printteri asennu, niin miten voi nuo asennustiedostot putsata omalta koneelta pois, että voisi aloittaa printterin asennuksen "puhtaalta pöydältä". Itselläni on juuri tuo ongelma, kun omistan Brotherin värilaaserin HL-3140CW. Sain sen joskus ihmeen kautta toimimaan usb-kaapelin kautta. Sitten asensin koneelle muistaakseni englanninkielisen version ( en tarkkaan muista ) ja palasin suomenkieliseen eikä printteri enää toiminut. Nyt olen miettinyt, miten saisin nuo vanhat asennustiedostot pois ja uusi yritys. ( Tällä hetkellä vanha WinXP-koneeni käyttää sujuvasti ja ilman ongelmia tuota printteriä)