Ok, kiitos "Spark" -vastauksesta. Itse olen 35-vuotta vanha ja ei haittaa itseäni, vaikka televisio olisikin softan osalta pari vuotta vanha, kuten aiemminkin totesin, että en ole mikään kävelevä televesio-tekniikan tietopankki täällä Turussa, eikä ole mitään yhteyksiä entiseen Turun Televisiotehtaaseen, josta muuten Turun Sanomat uutisoi jokunen vuosi takaperin, että pari johtohahmoa sieltä päätyneet Koreassa vankilaan lukemaan tiilenpiätä jostain Salora/Turun Televisiotehtaan epäselvyyksistä. No, se taas ei liittynyt tähän omaan televisio-caseeni, anteeksi siitä. Tämän television kanssa pitäisi nyt vain elää, ja sitä pitäisi vielä jaksaa tuossa pienen vuokra-yksiön nurkassa läppäriä vastapäätä jaksaa katsella, vaikka ilman virtaa mahdollisimman pitkään.
Olen tosiaan aika pihalla noista televisio-tekniikkaan liittyvistä termeistä, etenkin uudemmista. Jos olisin mennyt kodinkoneliikkeeseen, olisin varmaan kysynyt televisiomyyjältä esittelyhetkellä, mitä tarkoittaa 4K? UHD on kanssa ihan vieras termi, kun senkin olen nähnyt jossain verkkokaupassa mainituksi tulleen. Ei ole pakko valaista minua noiden osalta, jos ei jaksa kirjoittaa, voin Googlata ja lukea vaikka Wikipediasta.
Lisään nyt tähän viestiketjuun "RATKAISTU", sillä tämä istunto on loppuunkäsitelty televisiohankintani osaslta, sain paljon apua täältä foorumista, kiitos kaikille alkuperäiseen kysymykseeni vastanneille.