Kirjoittaja Aihe: Kde Connect ja tiedostojen selaaminen tietokoneelta ei onnistu(RATKAISTU)  (Luettu 3081 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kde Connect ei anna minun selata tiedostoja, vaan selaimeen tulee punaisella pohjalla seuraava ilmoitus:

"Tiedostoa tai kansiota /run/user/1000/f376e5eb6f8f227e/storage/emulated/0 ei ole olemassa."

Mikähän minulla mättää? Kde Connect ei käynnisty automaattisesti, vaan teen sen erikseen. Kai sen jostain saisi käynnistymään myös automaattisesti, mutta kyllä se näinkin on toiminut. Tekstiviestiä en tosin ole saanut kirjoitettua tietokoneelta. Sitä oikeastaan tarvitsisin eniten. Varsinkin jos lähetän jollekin venäläisistä kavereistani viestin, on sen kirjoittammine hankalaa, koska puhelimeeni en ole saanut russian-phonetic näppäimistoä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.19 - klo:18.11 kirjoittanut Pontus12 »

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
http://digitlife.pl/kde-connect-storage-emulated-0-does-not-exist/

Tuollainen löytyi. Oisko apua sinun tapauksessa.

t. Thinkit
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Tekstiviestiä en tosin ole saanut kirjoitettua tietokoneelta. Sitä oikeastaan tarvitsisin eniten. Varsinkin jos lähetän jollekin venäläisistä kavereistani viestin, on sen kirjoittammine hankalaa, koska puhelimeeni en ole saanut russian-phonetic näppäimistoä.

Onko Huaweissasi näppäimistösovelluksena SwiftKey vai Gboard? Molemmissa on kyllä tuki venäläiselle foneettiselle asettelulle, kun sen vain asettaa käyttöön.

Voit myös asentaa toisen näppäimistösovelluksen (vaikka Gboardin, jos nyt on käytössä SwiftKey) ja kokeilla onnistuuko sitten helpommin.
« Viimeksi muokattu: 02.02.19 - klo:22.53 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minulla on Kde Connect versio 1.10. En tiedä onko se samalla versio 1.10.1, jonka siis pitäisi toimia. Tuskin, koska selaaminen ei toimi. Jos se siis ei ole, niin miten sellaisen saisi? Pitäisikö minun päivittää ohjelma?

Toinen kysymykseni oli russian phonetic näppäimistö. Minulla on gboard oletuksena ja totta tosiaan, kun painelin maapallon kuvaa, niin russian phonetic tuli esiin. Minun pitää vain painaa sitä kaksi kertaa ja foneettinen näppäimistö on siinä. Se ei ole aivan sama, mikä minulla on tietokoneessani, mutta tietokoneissakin ne vaihtelevat jonkin verran. Silti tekstiviestin kirjoittaminen tietokoneella on mielestäni miellyttävämpää, joten hienoa olisi, jos senkin saisi toimimaan. Ehkä se on kiinni samasta asiasta kuin puhelimen selaaminen.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Katso uudelleen tuo Thinkitin linkki. Käsittääkseni siinä ratkaisuna on vanhemman version (1.8.4) lataus.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Varmaankin thinkitin neuvo on hyvä, mutta minä en saanut selaista versiota ladatuksi ja asennetuksi. Yritin sitten ladata apk-tiedoston, mutta puhelin varoitti, että jo laite vaurioituu, sitä ei korvata. Jätin siis lataamatta.
Voiko muuten linuxissa ladata android ohjelmaversion niin, että se asentaa sen puhelimeen?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Varmaankin thinkitin neuvo on hyvä, mutta minä en saanut selaista versiota ladatuksi ja asennetuksi. Yritin sitten ladata apk-tiedoston, mutta puhelin varoitti, että jo laite vaurioituu, sitä ei korvata. Jätin siis lataamatta.

Android varoittaa kaikista sovelluskaupan ulkopuolelta asennettavista paketeista. Riskin arviointi on sinun vastuullasi. Jos paketti on ladattu turvallisesta lähteestä, se ei sinänsä ole sen vaarallisempi kuin sovelluskaupasta asennettu versiokaan. Joka tapauksessa laitteen vaurioituminen on erittäin epätodennäköistä, ellei paketissa piile jokin tietoturva-aukkoja hyödyntävä haittaohjelma.


Voiko muuten linuxissa ladata android ohjelmaversion niin, että se asentaa sen puhelimeen?

Mitä tarkoitat andoid ohjelmaversiolla ja puhelimeen asentamisella? Netistä ladatun APK:n asentamista vai jotain muuta? Eikö se nyt ole kuitenkin helpompaa puhelimen kautta?

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Tutkin tätä hiukan tarkemmin netistä. Tässä on nyt ilmeisesti käynyt niin, että puhelimen ja tietokoneen ohjelmistot ovat päivittyneet. Kubuntu ei vain ole saanut vielä päivitystä. Ongelmia on kuitenkin ollut jo kuukausia.

Linkissä tarjotaan korjaukseksi tietokoneen ohjelman päivitystä PPA:n kautta.

https://www.kubuntuforums.net/showthread.php/74765-KDE-connect-upgrade-on-phones-not-functionning-with-KDE-connect-in-16-04-and-18-04

Kolmas vaihtoehto on odottaa päivitystä normaalia reittiä.

Asensitko läppäriin KDE Neonin? Olen ymmärtänyt, että siihen uudet versiot tulevat nopeammin.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Latasin ppa:n koneelleni, kuten siinä neuvottiin. Suhteessa puhelimen selaamiseen tietokoneen kautta ei tapahtunut mitään muutosta, vaikka käynnistin koneen uudelleen. Apk tiedostoa en enää saanut näkyviin f-droidin sivuilta. Ei kai auta muu kuin luovuttaa. Kiitos kuitenkin kaikista hyvistä neuvoista, kyllä ne auttavat ymmärtämään Ubuntua paremmin, ja joitakin ongelmia osaan jo itsekin korjata.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Latasin ppa:n koneelleni, kuten siinä neuvottiin.

Mitkä komennot suoritit täsmälleen?

Tarkista, että kdeconnect on päivittynyt PPA:n versioon:

Koodia: [Valitse]
dpkg -l | grep kdeconnect

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Tein linkin kautta saamani neuvon ppa: lataamiseen:
"sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/ppa
sudo apt-get update"

Suoritin äsken tämän komennon:
"dpkg -l | grep kdeconnect
ii  kdeconnect                                      1.3.1-0ubuntu0.1                            amd64        connect smartphones to your KDE Plasma Workspace"

Mikään ei mielestäni muuttunut. Minun pitää aina käynnistää kännykässä Kde Connect uudelleen, että Kubuntun kde connect löytäisi sen. Parittaa ei tarvitse, vaan se hyväksyy vanhan parituksen sen jälkeen.



nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Tein linkin kautta saamani neuvon ppa: lataamiseen:
"sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/ppa
sudo apt-get update"

Noilla komennoilla lisäät lähteen järjestelmään ja päivität pakettilistat. Lisäksi pitää suorittaa varsinainen päivitys:

Koodia: [Valitse]
sudo apt dist-upgrade

Suoritin äsken tämän komennon:
"dpkg -l | grep kdeconnect
ii  kdeconnect                                      1.3.1-0ubuntu0.1                            amd64        connect smartphones to your KDE Plasma Workspace"

Joo, tuo on vanha jakelun versio, ei PPA:n 1.3.3.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos paljon. Nyt puhelimen selaaminen tietokoneelta pelaa. Täytyykin muistaa tämä keskustelu, niin voin laittaessani toista konetta käyttää samoja ohjeita.