Kirjoittaja Aihe: LibreOffice Writer vaihtaa tyylejä [ratkaistu]  (Luettu 1271 kertaa)

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Tekstinkäsittelyasiakirjoissa käytetty tyyli vaihtuu toiseksi omia aikojaan.

Olen kirjoittanut asiakirjaa Leipätekstillä ja tallettanut tiedoston normaalisti ja sammuttanut Libren. Kun myöhemmin avaan tiedoston, osa tekstikappaleista on vaihtunut Oletustyyliksi.

Ilmiö on yleinen etenkin tiedostossa, jota muokkaan usein. Lähes aina muutama sana on muuttunut boldatuksi tai kursiiviksi, etenkin erisnimet koneen sisäiset linkit. Se kohdentuu useimmiten edellisellä kerralla muokattuihin tekstinkappaleisiin.

Kahdella eri koneella on eri versiot, toisella 4.2.8.2 ja toisella 5.1.6.2. Molemmissa sama ongelma.
« Viimeksi muokattu: 02.02.19 - klo:13.52 kirjoittanut Seppo Jyrkinen »

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: LibreOffice Writer vaihtaa tyylejä
« Vastaus #1 : 28.01.19 - klo:12.50 »
Kyllä minullakin on ollut samaa ilmiötä, mutta se on jo menneen talven lunta. Nykyisellä LibreOfficella on jo paljon korjattu poikkeamia ja toiminta on mielestäni moitteetonta – no on se kerran kaatunut ja omasta aloitteestaan lähetti raportin siitäkin ja myös nousi ihan itse.

Mistä olet ladannut LO:n? Asenna Ubuntun omasta sovellusvarastosta stabiili versio. Minulla näkyy olevan 6.0.7.3. Ja Ubuntuni on 18.04 LTS.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Seppo Jyrkinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: LibreOffice Writer vaihtaa tyylejä
« Vastaus #2 : 02.02.19 - klo:13.52 »
Itseäni on hämmentänyt se, että ilmiö on voimistunut tässä muutaman vuoden aikana.

Edessä on päivitys 18.04 LTS:ään ja sen aloitan puhtaalta pöydältä. Teettää hieman enemmän työtä, mutta lopputulos on luotettavampi.