Kirjoittaja Aihe: Miten fi-domain kannattaa hankkia, OVH:lta vai mistä?!  (Luettu 2827 kertaa)

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Mahtaisko joku osata auttaa kun saan virheilmoituksen

does not match '^(\\d{4})-(0[1-9]|1[0-2])-([12]\\d|0[1-9]|3[01])$')

kyseessä on päivämäärän syöttö ja varmaan regular expression'sta kysymys, mutta kestää domainin rekisteröinti aika kauan, jos pitää ensin opetella tulkkamaan moinen virheilmoitus :-[ ;D

Ratkaistu:
Olen aika hyvä arvaamaan kun jo viidennellä kertaa yritin ISO-standardin mukaista vvvv-kk-pp

Halvahkoon hintaan sai kaikenlaista, kuten 5GB sähkölaatikon, nimipalvelut ja FI-domainin vaan kyllä ylläoleva saa miettimään uskaltaako näin hienosti hoidettuun itsepalvelusysteemiin enempää domainija laitttaa, vaikka nyt on omistajan syntymäaika järjestelmässä sisällä ;)

PS
Vai siirrettäisiinkö tää piristystä päivään ketjuun

Muutettu:
9:38 Otsikko muutettu, kun kahdessa tunnissa ihan omin avuin onnistui ostaamaa FI-domainin >:(

Otsikko muutettu vielä kerran (viimeisen?)
11:56

« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo:11.56 kirjoittanut Efraiminpoika »
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Onko viisasta ostaa fi-domain OVH:lta?!
« Vastaus #1 : 17.01.19 - klo:09.55 »
Kyllä onnittelut ansaitsenkin www.kukonharjasta.fi
alle 3 tuntia sivut toimisivat, jos olisi sisältö valmiina.
Nyt taitaa hidastua eteneminen ;)

Lisäys 10:31:
Nyt, kun odotetaan tunti niin päästään eroon mainoksesta, kun DNS ttl kuluu umpeen
Ihan omat sivut saadaan näkyviin?

Lisäys 10:35
Mun selaimelle ainakin tulee jo omat sivut
« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo:10.35 kirjoittanut Efraiminpoika »
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Onko viisasta ostaa fi-domain OVH:lta?!
« Vastaus #2 : 17.01.19 - klo:10.40 »
Sitten onkin seuraavan kysymyksen aika:

Mistä hyvä ja halpa VPS? ;)

Nyt ollaan jollain VPS:llä, mutta olisiko joku toinen vaihtoehto parempi?
« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo:10.42 kirjoittanut Efraiminpoika »
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Onko viisasta ostaa fi-domain OVH:lta?!
« Vastaus #3 : 17.01.19 - klo:10.53 »
Sähköpostitili onkin vain POP-tili  >:(
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Miten fi-domain kannattaa hankkia, OVH:lta vai mistä?!
« Vastaus #4 : 17.01.19 - klo:11.58 »
Millaisia muita vaihtoehtoja on tarjolla?
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten fi-domain kannattaa hankkia, OVH:lta vai mistä?!
« Vastaus #5 : 17.01.19 - klo:20.22 »
Haluatko nyt siis VPS:n, jotta voit itse perustaa sähköpostipalvelimen, vai webhotellin, jossa on sähköposti ja kotisivutilaa? Tuollaiseen käyttöön riittävän VPS:n saa ainakin sieltä mainitsemaltasi OVH:lta aika edullisesti, vaikka palvelimen sijoituspaikaksi ei voikaan valita Suomea. Muut varmaan osaavat ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

Tuon säännöllisen lausekkeen voi tosiaan lukea niin, että ensin neljä numeroa, viiva, luku 1-9 etunollalla tai luku väliltä 10-12, viiva ja lopuksi 1 tai 2 jonka perässä numero tai luku 1-9 etunollalla tai 3, jonka perässä 0 tai 1. Eli toisin sanottuna ISO-muotoinen päivämäärä (sekä muutama muu sallittu kuten 2000-04-30 ;)).
« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo:20.27 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Miten fi-domain kannattaa hankkia, OVH:lta vai mistä?!
« Vastaus #6 : 18.01.19 - klo:07.37 »
Haluatko nyt siis VPS:n, jotta voit itse perustaa sähköpostipalvelimen, vai webhotellin, jossa on sähköposti ja kotisivutilaa? Tuollaiseen käyttöön riittävän VPS:n saa ainakin sieltä mainitsemaltasi OVH:lta aika edullisesti, vaikka palvelimen sijoituspaikaksi ei voikaan valita Suomea. Muut varmaan osaavat ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

Tuon säännöllisen lausekkeen voi tosiaan lukea niin, että ensin neljä numeroa, viiva, luku 1-9 etunollalla tai luku väliltä 10-12, viiva ja lopuksi 1 tai 2 jonka perässä numero tai luku 1-9 etunollalla tai 3, jonka perässä 0 tai 1. Eli toisin sanottuna ISO-muotoinen päivämäärä (sekä muutama muu sallittu kuten 2000-04-30 ;)).
Mitäkö haluan?
Vähän kaikkea, halvalla ja mahdollismman nopeasti  ;D
Sukututkimuksiani kaikkien, niistä mahdollisesti kiinnostuneiden nähtäville, jotta voin vastata, että katsokaa netistä lisää, kun olen pari tuntia selittänyt ja kuuntelija selvästi jo haukottelee. Ei tarvitse miettiä miksi haukottelee ja saa kaivaa nenäänsä tai mitä tahansa.  Ei tarvitse myöskään katsella kelloa kummankaan ja taas ihmetellä miksi sitä vilkuillaan.  Äskeinen oli tiivistetty ja parilla esimerkillä havainnollistettu.
Toinen on sitten vähän edellisen jatkoa eli on näissä sukututkimuksissa selvinnyt, että on pikkuserkkuja  ja 3.serkkuja (isän pikkuserkkujen lapsia) asuu USA:ssa ja Kanadassa. Isoisänsä tai -äitinsä ovat sinne menneen vähän Titanic:ia pienemmällä, mutta ihan Ruotsin laivoihin nykyään kooltaan verrattavissa olevilla laivoilla. Näihin Atlantin takaisiin sukulaisiin olen nyt yhteydessä sähköpostilla ja Facebookiin perustetussa, salaisessa (siis myös suljetussa) ryhmässä. On sieltä ison lammikon toiselta puolen isoäidin Suomesta kirjoittamia kirjeitä ja muuta 'jätepaperia' saatu ihan postipaketissa takaisin lähettäjälle, tai siis hänen pojanpojalleen. Tästäkin voisi kertoa enemmän, mutta lyhyesti pitäisi saada tätä 'jätepaperia', jota tuntuu Suomestakin löytyvän levitettyä mahdollisimman nopeasti, halvalla ja jälleen helpollakin vielä  ;D
Mikä Naamakirjassa on vikana? Vaikka mikä on lyhyt vastaus. Eniten pelottaa, että heidän koko ajan 'parantuva' epäilyttävän toiminnan seurantansa heittää minut pellolle Naamakirjasta. Yhden saunakuvan, kerran VPN:n (Operan VPN) kautta sekunneissa Sveitsiin siirtyneenä ja pari muuta minulle mysteeriksi jääneen syyn takia olen joutunut 'epäilyksen alaiseksi'. Nämä ulosheitto algoritmit joita myös ' tekoälyksi'  kusutaan eivät ole alkuunkaan virheettömiä, joten on 'ymmärrettävää' että näin sattuu. Mutta se, että virallista tietä tunnuksilleen ja tiedolleen takaisin, ilman oikeaa syytä erotetuille, nopein ja varmin tie takaisin on uudet tunnukset toisella sähköpostilla on kyllä oikeasti aika huvittavaa  ;D
Olen kyllä jakanut täydet oikeudet ko. ryhmässä neljälle muulle,  mutta perustajan ja 'vetäjän' mystinen häviäminen ei minusta ole ollenkaan hauskaa.
Miksi kaikki pitää saada halvalla?
Kyseessä on vain harrastus ja lähestyvä viimeinen myyntipäivä eli eläkkeelle siirtminen on jo ennen seuraavaa joulua, joten tulot ei näytä kasvavan eli säästölinja jatkuu suhdanteista riippumatta.
Jos nyt tällä kertaa riitäisi taustasta ja mitä haluan.

OVH:n fi-domain siis oli halpa ja ei ihan helppo eikä edes riittävän nopea  8)

OVH:n nimipalvelimissa on kyllä DynDNS ominaisuus, mobiilaajakaistassani on julkinen muuttuva IPv4 ja ASUS-reitittimessäni, jossa SIM-kortti on, on OpenVPN-palvelin ominaisuus eli VPN suomalaisella IP:llä on parin, muutaman tunnin maksimissaan päässä, kun ehtisi.
Minulla on jo myös jo pari VPS:ää, joista yksi on OVH:lla

Mikä siis mättää minua OVH:ssa

Alkuun näyttää, että selviää suomeksi, mutta pian ollaan englannissa (no problem) mutta ei kauakaan alkaa tulla ranskankielistä ohjetta ja silloin alkaa aikaa mennä, kun pitäisi lähteä opiskelemaan ranskaa ihan alkeista alkaen.

Kerran loppuvuodesta lähetin tukipyynnön englanniksi ja vastaus kesti nelisen viikkoa. Siinä kyllä pyydettiin anteeksi viivästymistä, mutta Tomin löi heidät 1000-0, suomeksi ja niin että vielä ymmärsinkin

Nyt riitti tällä kertaa ...

lisätty, kun unohtui:
PS.  Tämä foorumi  ja Tomin oli siis hyvä, nopea ja halpa
« Viimeksi muokattu: 18.01.19 - klo:07.41 kirjoittanut Efraiminpoika »
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Miten fi-domain kannattaa hankkia, OVH:lta vai mistä?!
« Vastaus #7 : 18.01.19 - klo:11.59 »
OVH teki sen taas 8), heidän ohjeensa DynDNS:n käyttöönottoon on minusta hieman vajaa, käyttäjätunnus ja salasana pitää luoda.
Mutta mitä pitäisi kokonaisuudessaan lähettää jää ainakin minulla epäselväksi.
Se jää kokonaan kotitehtäväksi.

Tällä kertaa Kuukkeli auttoi Puolaan ja tänne https://www.wlangiewicz.com/2014/07/23/dyndns-at-ovh/, jossa ihan minun taidoillakin ymmärrettävät bash ja curl litaniat.

Vain cron-tehtävä jää kotitehtäväksi, mutta Kuukkelin avulla senkin saa kyllä tehtyä, jollei ole selkäytimessä.

lisäys:
IP:nihän löytyy täällä foorumilla viestieni oikeasta alanurkasta, siis minulle ja ehkä joillekin harvoille ja valituille myös lokeista. Ei tarvitse kauempaa hakea. Edes kirjautua reitittimelleni.
« Viimeksi muokattu: 18.01.19 - klo:12.06 kirjoittanut Efraiminpoika »
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.